فیلم

بازار خاورمیانه: نوکیا اول، سامسونگ دوم

بر اساس آمار منتشره از سوی IDC، نوکیا ۴۵.۲ درصد از آمار فروش خاورمیانه (شامل ترکیه) را در فصل دوم سال مالی ۲۰۱۳ از آن خود کرده است.

بازار خاورمیانه: نوکیا اول، سامسونگ دوم

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, بر این اساس، سامسونگ با ۱۸.۳ درصد در مقام دوم در فصل دوم مالی قرار گرفته است. البته نیمی از گوشی های فروخته شده هوشمند در خاورمیانه از آن سامسونگ بوده است. (در این آمار مصر و منطقه افریقای شمالی لحاظ نشده اما ترکیه وجود دارد.)

گلکسی اس ۳ و گلکسی اس مینی در کنار آیفون ۵ فروش خیلی خوبی داشته است. گلکسی اس ۴ هر چند به تازگی وارد بازار شده ولی در رده بعدی فروش گوشی های سامسونگ جای گرفته است. درصد فروش اپل نیز در بازار خاورمیانه ۱۱.۴ درصد بوده که شاید دلیل کمی فروش اپل انتظار کاربران برای ورود آیفون نسل جدید یعنی آیفون ۵S‌و ۵C بوده است.

فروش نوکیا هم شامل گوشی های هوشمند و هم گوشی های معمولی می شود. گوشی های نوکیا بدلیل ورودی سری لومیا و ویندوز فون افزایش یافته است. دو گوشی Q۱۰ و Z۱۰ متعلق به بلک بری علی رغم انتظار، فروش کندی را تجربه کرد اما ۱۳ درصد بازار منطقه را در بر گرفت.

گوشی های آندرویدی در خاورمیانه مطابق این آمار ۶۰ درصد بازار گوشی های هوشمند خاورمیانه را در اختیار دارد و آی او اس اپل و ویندوز فون در رده های بعدی قرار گرفته اند. در حال حاضر از هر ۵ گوشی در بازار خاورمیانه، ۲ گوشی اسمارتفون یا همان گوشی هوشمند هستند.

حمزه سالم از تحلیلگران IDC در منطقه می گوید فروش گوشی های فایرفاکسی و Tizen‌و نیز آیفون های نسل جدید در چند ماه آتی بازار خاورمیانه را دچار تغییر خواهد کرد. به گفته وی سازندگان چینی حلقه فروش را برای کمپانی هایی مانند سامسونگ و …. تنگ خواهند کرد.

بازار خاورمیانه بدلیل اینکه روز به روز اهمیت بیشتری برای سازندگان گوشی های هوشمند پیدا می کند، بازار خوبی محسوب شده و به زودی آمار مالی سازندگان روی این منطقه حساس تر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا