تلاش تازه فیسبوک برای جلب نظر سایتهای خبری
فیسبوک در حال آزمایش قابلیت جدیدی است تا بتواند نظر مساعد سایتها و موسسات خبری را در رقابت با توئیتر جلب کند.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,این تلاش در شرایطی صورت میگیرد که فعالان عرصه خبر تاکنون توجه چندانی به فیس بوک نشان نداده اند و بیشتر ترجیح میدهند از خدمات سایتهای میکروبلاگینگ استفاده کنند.
در راستای اجرای این برنامهها ارسال و به اشتراک گذاری محتوا برای سایتها و خبرگزاریها تسهیل میشود و امکانات ویژهای نیز در اختیار آنها قرار میگیرد. همچنین بنا بر سلیقه کاربران فیس بوک برخی مقالات سایتها و نشریات به آنها پیشنهاد داده خواهد شد.
مساله اصلی این است که بسیاری از کاربران فیس بوک در حال حاضر برای کسب اطلاع و تبادل نظر با دوستانشان به فیس بوک می آیند و مشخص نیست آیا می توان ذائقه آنها را به گونه ای تغییر داد که به مشاهده بیشتر اخبار تمایل پیدا کنند.
فیس بوک همچنین از همکاری نزدیک با موسسات خبری و رسانه ای در این زمینه خبر داده است. در صورت موفق بودن این برنامه ها ترافیک سایت های خبری هم افزایش خواهد یافت.