«تهران کارت» بعد از ماه رمضان بین تهرانی ها توزیع میشود
مدیر توسعه امور گردشگری سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران با اعلام این که پس از ماه مبارک رمضان نسل جدید “تهران کارت” بین شهروندان تهرانی توزیع میشود، گفت: این کارتها با شعار هر شهروند، یک “تهران کارت” توزیع میشود تا اهمیت آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, مجتبی احمدلو با بیان اینکه “تهران کارتها” برای تمام شهروندان در نظر گرفته شده و قشر خاصی مدنظر نیست، گفت: هر شهروند که بخواهد از خدمات اوقات فراغت و گردشگری استفاده کند میتواند از تهران کارت استفاده کند.
وی با اعلام اینکه نسل جدید تهران کارت با قابلیت استفاده از خدمات بانکی و استفاده در شبکه حملونقل عمومی و مراکز خدماتی از شهریور ماه قابل استفاده خواهد بود، افزود: این کارتها با کمک بانک شهر طراحی و برای استفاده شهروندان توزیع خواهد شد. احمدلو افزود: این کارت قابلیت استفاده در دستگاههای ATM و پایانههای فروش در مراکز خرید را مانند یک حساب بانکی دارد و میتوان برای این کارتها در آینده گزینههای دیگری مثل استفاده از مراکز ورزشی را نیز تعریف کنیم.
احمدلو با اعلام اینکه برای سال اول اجرای طرح حدود یک میلیون نفر ظرفیت را پیشبینی کردهایم، گفت: کانونهای گردشگری هماکنون در ۳۷۴ محله سطح شهر تهران فعال هستند و این کانونها عضوگیریهایی انجام داده و آمادگی پذیرش “تهران کارت” را دارند. وی افزود: مراحل آزمایشی این طرح در ایام نوروز ۹۲ انجام شده است و با توجه به آسیب شناسی و مطالعات صورت گرفته طرح را پس از ماه رمضان به صورت همزمان در تمامی مناطق تهران اجرایی خواهیم کرد.
وی گفت: اضافه کردن مراکز خدماتی، ورزشی در این طرح پیشبینی شده و امکان این وجود دارد که برای فروشگاههای خاص نظیر شهروند و ایام ویژه سال در “تهران کارت” تسهیلاتی در نظر بگیریم. احمدلو گفت: افرادی که تحت پوشش ارگانهای حمایتی هستند و یا سالمند در ذیل مخاطبان “تهران کارت” قابل تعریف هستند. تهران کارت درجهبندی ندارد و اگر قرار باشد خدمات ویژهای به گروهی خاص داده شود به صورت کاملا نامحسوس خواهد بود و با خدمات “تهران کارت” شناخته نمیشوند اما از تخفیفات ویژهای در کارت بهرهمند میشوند. احمدلو گفت: به زودی میزان تخفیفات در “تهران کارتها” نهایی و به شهروندان تهرانی اعلام میشود. گفتنی است، مرحله آزمایشی “تهران کارتها” در ایام نوروز امسال برای استفاده از حملونقل عمومی، موزهها و فضاهای تفریحی و گردشگری تهران و البته سینماها برای برخی فیلمهای خاص نظیر “حوض نقاشی” مورد استفاده قرار گرفت و از این طرح استقبال خوبی صورت پذیرفت و صاحبان سینماها تمایل خود را برای شرکت در این طرح اعلام کردند.