سرویسهای پستی که ۱۰۰ روزه پیشرفت میکنند
به تبعیت از برنامه ۱۰۰ روزه دولت، وزارت ارتباطات نیز از زیرمجموعههای خود برنامه ۱۰۰ روزه پیشرفت طلب کرده و شرکت پست، پیشرفت سرویسهای پست تلفنی، پست الکترونیک، پست ویژه و پیک ویژه در ۱۰۰ روز را به وزیر ارایه کرده است.
به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,به تبعیت از دستور رییسجمهور برای تدوین برنامه ۱۰۰ روزه برای بخشهای مختلف دولت در راستای تحول و بهبود معیشت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تدوین برنامه ۱۰۰ روزه را در دستور کار خود قرار داده است. این وزارتخانه از تمام زیرمجموعههای خود برنامههای ۱۰۰ روزهای را درخواست کرده و به تبعیت از سایر زیرمجموعههای وزارتخانه، شرکت پست نیز این برنامه زمانبندی شده را به وزیر جدید ارایه داده است.
شرکت پست براساس خواسته واعظی، گزارشی از سرویسهایی که طی این ۱۰۰ روز باید از نظر ترافیک و درآمد پیشرفت داشته باشند را به اطلاع وزیر رسانده است.
از جمله سرویسهایی که شرکت پست در برنامه پیشنهادی به وزیر ارایه کرده، میتوان به سرویس پست تلفنی ۱۹۳، صندوق پست الکترونیک، پست ویژه، مرکز تلفن (call center) و پیک ویژه (سرویس دست به دست) اشاره کرد. از میان این سرویسها جزییات توسعه چند سرویس در دست است.
برای مثال برنامه شرکت پست برای توسعه سرویس پست تلفنی ۱۹۳، این است که بتواند علاوه بر سه استان فعلی (تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی)، این سرویس را در ۹ مرکز دیگر راهاندازی کند. سرویس پست تلفنی یک سرویس قدیمی شرکت پست است که در سالهای گذشته فعال بود و در سالهای اخیر به دلیل برخی عوامل مدیریتی شرکت و شرایط بازار، مغفول ماند. اکنون گویا بار دیگر تصمیم پست برای احیای این سرویس قدیمی جدی شده است. صندوق پست الکترونیک نیز همان سرویس ایمیل شرکت پست است که مدتها پیش به صورت رسمی راهاندازی شده است. اما در آن مدت سپری شده این سرویس از اقبال چندانی برخوردار نشد و در نتیجه اوایل امسال شرکت پست و سازمان فناوری اطلاعات ایران، قراردادی برای توسعه این سرویس منعقد کردند تا رشد و اقبال آن شتاب گیرد و با این قرارداد، در مراسمی سرویس پست الکترونیک شرکت پست دوباره رونمایی شد. سرویس خرید و فروش اینترنتی نیز مدتهاست که توسط شرکت پست راهاندازی شده و رفتهرفته از اقبال مناسبی برخوردار شده است. همچنان که طبق اعلام شرکت پست، این سرویس در شش ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۹۰ درصد رشد داشته است.
از جزییات برنامه توسعه سرویسهای دیگر در برنامه ۱۰۰ روزه اطلاع دقیقی در دست نیست.