شبکه خبري دولت الکترونيکازساینس،در این مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیای آمریکا 106 کودک چهار تا پنج ساله را با 107 دانشجو مقایسه کردند تا درک کنند کدام گروه بهتر می توانند از گجتی که قبلا هرگز ندیده بودند، استفاده کنند.
محققان از داوطلبان خواستند تا در این گجت شکل هایی را در جعبه های خاص قرار دهند تا تعیین کنند که کدام ترکیب موجب روشن شدن یک جعبه و نواختن موسیقی از آن می شود.
در یک نتیجه متحیر کننده، محققان متوجه شدند که کودکان در کشف ترکیب درست از رقبای دانشجوی خود سریعتر عمل می کردند.
محققان در تلاش بودند تا بفهمند که آیا این کودکان می توانند رابطه علت و معلولی را درک کنند یا خیر.
نتایج این مطالعه نشان می دهد که بچه ها می توانند رابطه علت و معلولی را فقط با استفاده از تعداد انگشت شماری از رویدادها یاد بگیرند.
محققان می گویند: نتیجه این مطالعه سوال هایی را در این رابطه برمی انگیزد که چه عاملی باعث می شود فراگیری کودکان منعطف تر شود.