دسته‌بندی نشده

قدردانی از دست‌اندرکاران پروژه بزرگراه امام علی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: روز جمعه و همزمان با سالروز میلاد امام علی(ع) و آزادسازی خرمشهر، بزرگراه امام علی(ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، مازیار حسینی در بیستمین نشست معاونان فنی و عمرانی کلانشهرها که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه تخصص طی چند سال گذشته در شهرداری تهران مورد تأکید بوده و خدمت جهادی و کار بی‌منت از شاخص‌های کار در شهرداری بوده است، گفت: در پروژه‌های بزرگی که در سطح پایتخت اجرا شده، از توانمندی پیمانکاران، مهندسان مشاور و طراحان داخلی استفاده شد و تنها در برخی کنترل‌ها از مشاوران مجرب خارجی استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران سعی داشت تا روحیه امید و نشاط را با اجرای پروژه‌ها به‌خصوص در زمان‌های سخت در سطح شهر نشان دهد، افزود: این اقدامات به‌ویژه در زمان اوج تحریم‌ها و نوسانات ارز و… با روال عادی خود ادامه داشت تا شهروندان با خیالی آسوده زندگی کنند و نگرانی نداشته باشند.

حسینی با اشاره به پروژه‌های مهمی که در سال‌های گذشته در تهران اجرا شد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهر تهران، احداث بزرگراه امام علی(ع) بود که دکتر قالیباف، شهردار تهران سال گذشته قول داد تا این پروژه سال آینده بهره‌برداری شود و به لطف خدا بزرگراه امام علی(ع) همزمان با میلاد امام علی(ع) و سوم خرداد افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این پروژه تصریح کرد: بزرگراه امام علی(ع) از شمال و از دارآباد شروع می‌شود و تا کمربندی شهرری و طرح حرم تا حرم ادامه می‌یابد و بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع معارضان آن هزینه شده است. معاون شهردار تهران افزود: این بزرگراه از مناطق مختلفی عبور می‌کند و با طول ۳۸کیلومتر در ۱۹‌ماه به بهره‌برداری رسیده و در مسیر آن تونل بزرگ امیرکبیر نیز وجود دارد که مراحل سیویل این تونل پایان یافته و بعد از اتمام موضوع تهویه آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اهمیت کیفیت در اجرای این پروژه‌ها، گفت: بزرگراه امام علی(ع) دارای ۵۶پل در ۲۵تقاطع است و جزو ۳پروژه مهم شهری در کنار پروژه بزرگراه صیاد شیرازی و یادگار امام (ره) است که مورد تأکید شهردار تهران بوده است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد:

احداث پل جوادیه و همچنین تونل نیایش با ۱۰ هزار و ۲۵۲ متر و افزایش ظرفیت بزرگراه صدر با ۱۱ کیلومتر که ۵کیلومتر عملیات پل‌سازی‌ تک پایه و ۶کیلومتر پل رمپی در آن احداث شده، از دیگر پروژه‌های مهم شهری بوده است.حسینی با تأکید بر اینکه باید توانایی صنعت راه و ساختمان را در توسعه زیر‌بنایی مورد توجه قرار داد تا بخشی از معضلات اشتغال برطرف شود، گفت: بیش از ۷۵ درصد پروژه‌ها توسط دولت انجام می‌شود که به‌معنای استفاده از پول نفت است و به همین دلیل طی سال‌های اخیر پیمانکاران تضعیف شده‌اند، اما در شهرداری پول نفتی وجود نداشت و دولت نیز کمکی نمی‌کرد و این پروژه‌ها با درآمد شهرداری و آن هم بدون تراکم‌فروشی و با استفاده از دانش متخصصان و پیمانکاران داخلی انجام شده است.

وی افزود: شهرداری تهران جزو معدود سازمان‌هایی بوده که توانسته از فاینانس ایران-چین استفاده کند و این نشان می‌دهد که می‌توان بدون وابستگی به نفت مشکلات را حل کرد.به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، بدون فکر و داشتن طرح و استفاده از تجارب قبلی نمی‌توان در هیچ کاری موفق بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا