دسته‌بندی نشده

راه اندازی سامانه سازمان الکترونیکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(ساوب)

 

 

 

دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي به منظور معرفي سامانه ها و وب سایت ها و خدمات الکترونیکی اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام ساوب نموده است.
به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، دکتر ریاضی دبیر جشنواره خدمات الکترونیک سلامت ضمن معرفی این سامانه اعلام نمود:
وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي همه ساله با هدف تغيير نگرش و بينش مردم نسبت به مقوله سلامتي، توسعه آگاهي مردم با توجه به پيشرفت لحظه به لحظه علم و تكنولوژي و پيوند عميق مردم با متوليان سلامت كشور و ايجاد ارتباط موثرتر، برنامه ها و خدمات متنوعي را پيش بيني مي كند.
دفتر آمار و فناوری اطلاعات ، وضعیت موجود را شناسایی نموده و به این نتیجه رسیدیم که با توجه به رسالت خدمت‌رساني به عموم مردم ، ايجاد سامانه جهت معرفی خدمات الکترونیکی و وب سایت ها و اطلاع رسانی صحیح امري اجتناب ناپذیر مي‌باشد. بنابراین به کمک اين کانال ارائه خدمات، اطلاع رسانی به موقع و به هنگام و امکان دسترسي به خدمات در سطح گسترده فراهم مي گردد.
بنابراین اقدام به راه اندازی سامانه ای نمودیم به نام ساوب، نام ساوب از ابتداي كلمات ” سازمان الكترونيكي وزارت بهداشت” تشكيل شده است با آدرس
http://saweb.behdasht.gov.ir  این درگاه كه  از سال گذشته كار خود را آغاز كرده  و به عنوان درگاهي پويا ، سايت های خدماتي ،آموزشي و پژوهشی وسلامت و درمان و اطلاع رساني را در خود جاي داده است .
سامانه هايي كه در ساوب لينك آن در دسترس مخاطب است در واقع شايد سال هاست كه خدمت آن شروع شده است ولي با اين اقدام و با هدف تجميع و تمركز، دسترسي كاربر را بسيار آسان تر و حجم اطلاعات ارسالي را بيشتر در نظر گرفته ايم.
وي با اشاره به لزوم راه اندازی سامانه ساوب به اهداف آن اشاره نمود و تصریح کرد:
اهدافی که از راه اندازی این سامانه دنبال می کنیم عبارتند از:
 *تجمیع خدمات عمومی و سازمانی وافزایش بازدهی در سرعت و کیفیت خدمات.
 * ایجاد فضای جذاب و انعطاف پذیر و دسترسی آسان  به خدمات.
 * اطلاع رسانی به موقع و بهنگام که يکي از مهمترين انتظارات شهروندان يک جامعه، دريافت به  موقع اطلاعات مورد نياز می باشد.
* تسهیل خدمت رسانی به شهروندان.
* تسهیل فرایندهای کاری سازمان ها و کاهش هزینه ها از طریق ادغام و حذف سیستم های اضافی و موازی.
* اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم از مصوبات ، مقررات و مجموعه وظایف و اختیارات سازمان.
* متمرکز شدن فعالیت های سازمان.
* ارتقای کارایی ، اثر بخشی و شفافیت تبادلات و تعاملات اطلاعاتی بین بخشی

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا