نقد و بررسی

چه موانعی سر راه بانکداری الکترونیک؟

 

 

 

 

 

 

 

عصر الکترونیک با توجه به تعامل مجازی آن، فعالیتهای بشر را تسریع کرده و انتظار سریعتر شدن روابط تجاری انسانها نیز پیامد چنین تحولی در چگونگی ارتباطات جدید است.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، قرن ۲۱ عصر اطلاعات نام گرفته است تا سازمانهای موفق جهان به کوتاهتر کردن و هر چه بیشتر در دسترس قرار دادن خدمات خود، در دورترین نقاط جهان همت گمارند. بانکداری الکترونیکي نیز به عنوان صنعتی سودآور از این تعریف جدا نبوده و رقابت برای کسب رضایت بیشتر مشتریان، رقیبان را به تکاپوی جدیتری در سامانههای خدماتی خود مجبور كرده است. با رشد روزافزون تجارت الکترونیکی در سطح جهان و نیاز به حضور بانکها جهت نقل وانتقال منابع مالی، بانکداری الکترونیکي به عنوان بخشی تفکیکناپذیر از تجارت الکترونیکی، كه دارای نقشی اساسی در اجرای آن است مطرح ميشود. به جرات میتوان گفت بدون بانکداری الکترونیک تجارت الکترونیکي نیز محقق نخواهد شد. از نظر «ميسرا» بانكداري الكترونيكي استفاده از تكنولوژي است كه به مشتريان بانكها و ديگر ذينفعها اجازه تعامل با بانک را بدون واسطه و از طريق كانالهاي متنوع الكترونيكي مي دهد(۲۴،۲۰۰۱،Misra) در کشور های اروپایی مطابق گزارشهاي دیتامانیتور (مطرحترین مرکز تجزیه و تحلیل بانکداری الکترونیکي در اروپا) مشتریان بانکداری الکترونیکي از ۵/۴ میلیون نفر در سال ۱۹۹۹ به بیش از ۲۱ میلیون نفر در سال ۲۰۰۴ رسیده است (۲۰۰۴، (Datamanetor همچنين در بازارهای پیشرفته تجاری (مشخصا بانکهای تجاری آمریکا) بانکداری الکترونیکی کاملا توسعه یافته است.

 

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا