دسته‌بندی نشده

به دنبال تروریست های واقعی در بازی های کامپیوتری

به گزارش شبکه خبري دولت الکترونيک، از قرار معلوم سازمان امنیت ملی (NSA) آمریکا و مرکز شنود دولت انگلیس (GCHQ) باور دارند که تروریست های واقعی در بازی های کامپیوتری بر روی اینترنت مخفی شده و از ارتباطات بین بازیکنان سوء استفاده می کنند.

حملات سایبری

طی چند سال گذشته این دو مرکز امنیتی، بازی های مشهور و پرطرفدار کامپیوتری را که چندین نفر بطور همزمان از طریق اینترنت با یکدیگر رقابت می کنند، تحت نظر داشته و اطلاعات حجیمی از بازی هایی نظیر World of Warcraft و Second Life جمع آوری کرده اند.

هیچ سند و مدرک در دست نیست که نشان دهد این اقدام مراکز امنیتی آمریکا و انگلیس منجر به شناسایی و یا دستگیری تروریست های واقعی شده باشد. ولی مقامات امنیتی معتقدند که تروریست ها از ارتباطات این بازی های اینترنتی برای تماس با یکدیگر استفاده کرده و از روش های ارایه شده در برخی از این بازی ها، برای نقل و انتقال پول سوء استفاده می کنند، بدون آنکه جلب توجه کرده و فعالیت آنها شناسایی شود.

این اطلاعات جدید در شماره روز دوشنبه ۱۸ آذر ماه روزنامه New York Times به نقل از Edward Snowden، افشاگر مشهور آمریکایی، منتشر شده است.

ماموران امنیتی NSA و GCHQ شخصیت های مجازی جذابی در این بازی های اینترنتی ایجاد کرده اند تا بتوانند نظر دیگر بازیکنان را جلب کرده و از آنان کسب اطلاعات کنند.

این افشاگری جدید می تواند فعالیت های سازمان امنیت ملی آمریکا را بیشتر زیر ذره بین قرار دهد و سئوالات جدیدی درباره میزان موفقیت و مفید بودن اینگونه اقدامات مطرح نماید. به ویژه اگر مشخص گردد که جمع آوری اطلاعات و جاسوسی در بازی های اینترنتی، شهروندان آمریکایی را هم شامل شده است.

اسناد منتشر شده نشان می دهد که در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ میلادی این دو مرکز امنیتی فعالیت گسترده ای در جمع آوری اطلاعات از طریق نفوذ به شبکه های بازی کامپیوتری داشته اند و تا به امروز نیز ادامه دارد. در سال ۲۰۰۹ میلادی دخالت مرکز امنیتی GCHQ انگلیس در بازی Second Life به حدی بوده که تمام گفتگوهای بازکنان، ارتباطات بین آنها و مبادلات مالی آنها برای یک دوره سه روزه بطور کامل جمع آوری و ضبط گردید.

در اسناد افشا شده، به نحوه نفوذ و رخنه ماموران امنیتی به حساب کاربری بازیکنان و ارتباطات بین آنها، اشاره ای نشده است. همچنین مشخص نیست که این عملیات جاسوسی بر روی چه تعداد از بازیکنان این بازی های کامپیوتری انجام شده و از همه مهمتر، ملیت این افراد چه بوده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا