Sample Category 2

چهل و یکمین اجلاس مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور برگزار شد

فانیاگنا- چهل و یکمین اجلاس مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری برگزار شد.

علی‌اصغر فانی  وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در چهل و یکمین اجلاس مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به اهمیت دبیرخانه و تاثیر آن در ورودی‌ها و خروجی‌های سازمان گفت: دبیرخانه‌ها رکن اصلی بروکراسی هستند در واقع بروکراسی یعنی حاکمیت دفاتر و اگر دبیرخانه‌ها نباشند، بروکراسی هم نخواهد بود و به این ترتیب سوابق اداری از بین می‌رود.

 

وی در ادمه با اشاره به نقش دبیرخانه در ایفای هرچه بیشتر سازمان ها افزود: نقش دبیرخانه‌ها نقش کلیدی است و سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید تلاش کنند که قلبشان سالم بتپد.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات در روال دبیرخانه‌ها، گفت: البته لازمه این کار توسعه زیرساخت‌های فناوری است و گاهی ممکن است به اداره‌ای مراجعه کنید و آنها کار شما را انجام دهند و بگویند سیستم قطع شده است و این به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌هاست، البته در سال‌های اخیر زیرساخت‌های خوبی فراهم شده است.

 

در ادامه این نشست محمدحسین سلیمی جهرمی رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه کشور با وظایف متنوع و گوناگون مخاطبان مختلفی دارد که به عنوان دستگاه پیشرو و از پیشگامان استفاده از فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.

 

وی افزود: در آموزش و پرورش از سال ۱۳۷۰ و همزمان با اجرای نظام جدید متوسطه (نیم سالی واحدی) فناوری اطلاعات وارد حیطه آموزش و پرورش شد و از سال ۷۱ در حوزه آموزش از این تکنولوژی استفاده و از سال ۷۲ به بعد در حیطه پرسنلی از تکنولوژی تحت داس و آفلاین استفاده شد.

 

 رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در طول ۲۳ سال گذشته فعالیت‌های آموزش و پرورش متناسب با تکنولوژی رشد کرده است و از سال ۸۴ به بعد که وارد فضاهای جدی‌تر دولت الکترونیک شدیم آموزش و پرورش اقدام به تدوین سند توسعه فناوری اطلاعات کرد.

 

سلیمی جهرمی با اشاره به سه سند مهم فناوری در آموزش و پرورش، عنوان کرد: اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند برنامه درسی ملی و سند توسعه فاوا به عنوان سه سند مهم فناوری در آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

 

 وی در خصوص نگاه کلان توسعه فناوری در آموزش و پرورش، اضافه کرد: باید در ۵ حوزه زیرساخت، محتوا، آموزش دانش‌آموزان، مدیریت آموزش و پرورش و فرآیندهای اجرایی به توسعه فناوری توجه کنیم.

 

 رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت شبکه ملی رشد در فراگیری هرچه بیشتر آموزش در فضای مدارس افزود: ایجاد شبکه ملی مدارس (رشد) یک فضای الکرونیک یاددهی و یادگیری را ایجاد کرد که در آن می‌توان به متون الکترونیک کتاب‌های درسی، نرم افزارهای آموزشی چند رسانه‌ای، انجمن‌های گفتگو، پایگاه‌های مدارس و دانشگاه‌ها دست یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا