۶۰ درصد تخلفات نرم افزاری است
به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, حمید فروزنده در مورد نحوه رسیدگی به تخلفات صنف رایانه در شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران گفت: با توجه به افزایش استفاده از ابزارهای ارتباطی، میزان شکایات و آمار تخلفات در این حوزه نیز افزایش یافته است که در این زمینه شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانهای، رسیدگی به این پروندهها را در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به موارد مربوط به سوءاستفاده از اطمینان خریداران در خدمات فروش اینترنتی گفت: در این روش از آنجایی که ابزار دریافت پول به صورت الکترونیکی است شاهد سوءاستفادههایی هستیم که محصول به خریدار تحویل نمیشود که شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانهای چنانچه این محصولات شامل نرمافزار و سختافزار باشند آن را مورد رسیدگی قرار میدهد.
فروزنده رسیدگی به شکایات را مربوط به شرکتها و فعالان عضو سازمان نظام صنفی رایانهای عنوان کرد و افزود: مسایل مربوط به نرمافزار، سختافزار و خرید اینترنتی نوتبوک و لپتاپ از جمله موارد قابل رسیدگی در این سازمان است.
رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران با بیان اینکه مباحثی همچون خرید و فروش VPN و خرید و فروش کالاهای سایتهای خارجی پروندهای در این شورا نداشته افزود: ۶۰ درصد تخلفات رسیدگی شده در شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانهای، مربوط به نرمافزار است که شامل اختلافات ناشی از نحوه انعقاد قرارداد، طراحی سایت و نوشتن نرمافزار
میشود.
وی با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد شکایات ارایه شده به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران نیز مربوط به ثبت دامنه و میزبانی فضای وب است گفت: اخطار شفاهی و کتبی، توقف فعالیت صنفی از یک تا سه ماه، توقف فعالیت صنفی از سه ماه تا یک سال و در نهایت توقف فعالیت صنفی از یک تا پنج سال از جمله انواع مجازاتهای در نظر گرقته شده در این بخش است که در صورتی که رسیدگی به تخلفات به صدور رای بیانجامد قابل اجرا خواهد بود.
فروزنده گفت: برای شکایت در خصوص تخلفات، اختلافات و مشکلات این حوزه، افراد حقیقی و حقوقی باید به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانهای مراجعه کنند.