به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, کارشناسان معتقدند، استفاده صاحبان مشاغل از سامانههای فروش، موجب بهبود قابل ملاحظه فضای کسب و کار آنان شده و با توجه به کارکرد وسیع این سامانهها و سختافزارهای طراحی شده در آن از جمله صندوق، بارکد، اسکنر، پرینتر و سایر موارد، استفاده از این سامانهها منجر به اعتماد مشتریان میشود که در نتیجه افزایش چشمگیر فروش را در پی خواهد داشت.
از طرفی با توجه به سادگی و کارایی نرمافزارهایی که روی این دستگاههای مکانیزه تعبیه شده، هدر رفت منابع فروشندگان به حداقل رسیده و این امر موجب صرفهجوییهای بسیار زیاد در هزینهها خواهد شد.
بیتردید در جامعه کنونی که فضای رقابتی سختی در کسب و کار وجود دارد، مشتری مداری و حفظ و نگهداری مشتریان یکی از نکات کلیدی موفقیت و از گردونه رقابت خارج نشدن فروشندگان است. به طور حتم و یقین سامانههای فروشگاهی با امکانات موجود فروشندگان را قادر خواهد ساخت در کمترین زمان و با صدور فاکتور الکترونیکی رئوس خرید مشتری را به وی عرضه کرده و با حفظ جایگاه و تکریم مشتری مراتب خرسندی وی را کسب کند. چراکه ارایه فاکتور فروش به مشتریان، اطمینان آنها را بیشتر میسازد و موجب رفع شبهه و سوءتفاهمات احتمالی میشود.
همچنین صندوقهای فروش با قابلیتهای فراوانی که دارند فروشندگان را به طور لحظهای و آنی به گزارش واقعی روزانه و آگاهی یافتن از اینکه کدام کالا پرفروش یا کمفروشتر بودهاند، راهنمایی کرده و زمینه و فرصت تصمیمگیری مقتضی و درست را به فروشنده در راستای تامین سود مورد نظر را امکانپذیر میکند.
بنابراین چنین استنباط میشود که سمت و سوی تحولاتی که در زمینه مبادلات اقتصادی در خصوص استفاده و بهرهمندی هر چه بیشتر فعالان اقتصادی از سامانههای فروش به وقوع پیوسته را باید به فال نیک گرفت و آن را سرآغاز فصلی نوین در راستای حفظ و ارتقای منافع فروشندگان و مشتریان دانست.