اپل در صدر جدول رضایت مشتری قرار گرفت

محتوای جدول

شرکت اپل یک بار دیگر در صدر جدول شاخص رضایت ACSI قرار گرفت و شرکت‌هایی مثل اچ‌پی، دل و توشیبا را پشت سر گذاشت.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, براساس بررسی جدید شاخص رضایت مشتریان آمریکایی (ACSI) در صنعت رایانه‌های شخصی، شرکت اپل صدر جدول را از آن خود کرد.
شاخص ACSI براساس نظرسنجی از دو هزار و 700 مشتری آمریکایی طی دوره زمانی آوریل تا مه 2013 تنظیم شده و از این مشتریان خواسته شده که تجربه اخیر خود را در خرید کامپیوترهای دسکتاپ، نوت‌بوک و تبلت از برندهای اپل، دل، اچ‌پی، ایسر و توشیبا را تشریح و به آنها نمره بدهند. بقیه برندها نیز در این نظرسنجی در گروه «سایر» رده‌بندی
شده اند.
شاخص ACSI از سال 1995 تاکنون هر سال اندازه‌گیری و اعلام شده است. در بررسی‌های امسال، نمره کلی اپل 87 از 100 شده که از امتیاز سال قبل همین شرکت یک امتیاز بیشتر است و بالاترین امتیاز این شرکت تاکنون محسوب می‌شود.
نزدیک‌ترین تعقیب کننده اپل در شاخص امسال اچ‌پی است که امتیاز 80 را ثبت کرده است و دل نیز 79 امتیاز را به خود اختصاص داده و از نظر رضایت مشتری سوم شده است. در فهرست امسال شرکت‌های اچ‌پی و توشیبا هرکدام یک امتیاز بیشتر از سال قبل خود کسب کرده‌اند و دل و ایسر دو نمره کسر امتیاز داشته‌اند.
به گفته دیوید ون امبرگ (David VanAmburg) مدیر ACSI، به نظر نمی‌رسد سیستم‌عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز 8 تاثیری در میزان رضایت مشتریان گذاشته باشد. این سیستم‌عامل در کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپی قرار داشته که مشتریان به آنها امتیاز پایینی داده‌اند.
از سوی دیگر، این بررسی‌ها نشان می‌دهد که قابلیت جابه‌جایی یا Mobility برای مشتریان جذابیت بیشتری داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: