جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

برایICT حساب‌ اقتصادی ویژه باز می کنند

محتوای جدول

به گفته معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات، طرح تعیین حساب‌های اقتصادی ICT از اول آذر ماه اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,  برات قنبری در نشست تخصصی مدیران کل ICT استان‌ها با موضوع تهیه حساب‌های اقتصادی بخش ICT، گفت: به منظور استخراج آخرین آمار و اطلاعات بخش ICT، حساب‌های ملی ICT با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آمار ایران تعیین خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: نتایج این طرح، سهم ICT در تولید ناخالص داخلی را مشخص می‌کند.
وی گفت: این اطلاعات سهم بسزایی در توسعه دانش‌بنیان و ارتقای جایگاه بین‌المللی کشورمان در ارزیابی‌های سازمان‌های جهانی دارد.
وی با بیان اینکه این طرح از اول آذرماه اجرا و نتایج آن تا خرداد ماه 93 استخراج شود افزود: استمرار اجرای این طرح در سال‌های آینده، سبب ساماندهی حساب‌های بخش ICT می‌شود.
قنبری با بیان اینکه تاکنون 14 درصد از برنامه پنجم اجرایی شده و باید طی سه سال باقی مانده 86 درصد دیگر را اجرایی کنیم، گفت: تعهدات موجود را باید با همت همه بخش‌ها اجرایی کنیم که برای مثال باید ظرفیت پهنای باند بین‌الملل دو ترابایت بر ثانیه و ظرفیت شبکه IP داخل به 40 ترابایت بر ثانیه برسد.
وی همچنین گفت: اکنون در رتبه ۱۶ منطقه در بخش ICT قرار داریم که باید تا سه سال دیگر ۸۶ درصد برنامه پنجم را انجام دهیم و به رتبه دو منطقه برسیم. وی افزود: ادارات کل ICT استان‌ها باید به عنوان نماینده معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات، اطلاعات مورد نیاز را در استان استخراج کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: