بعد از راهاندازی مرکز دیسپچینگ جمعآوری اطلاعات توزیع و مصرف فرآوردههای نفتی شرکت ملی پخش، دیسپچینگ اطلاعات جایگاههای عرضه سوخت هم راهاندازی میشود.
به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, راهاندازی مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش این امکان را ایجاد میکند که تمام اطلاعات مربوط به حمل، انتقال و تخلیه فرآورده در مبادی وارداتی، انبارهای نفت، خطوط انتقال فرآورده و نفتکشها، در مرزهای خاکی و آبی کشور به صورت آنلاین ثبت و مدیریت شود.
به گفته قاسم توتونچی، مجری طرح مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران از ویژگیهای مهم این مرکز جمعآوری و انتقال به روز اطلاعات معتبر مربوط به موجودی و اندازهگیری (میترینگ) فرآورده از کل کشور به صورت آنلاین به ستاد شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی است.
وی به طراحی، اجرا و پشتیبانی و نگهداشت مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی را صددرصد ایرانی اعلام کرد و گفت: این طرح با یک هجدهم قیمت مشابه خارجی محقق شده است.
توتونچی با بیان اینکه پیش از این، مشابه این مرکز در شرکت ملی گاز ایرن و شرکت توانیز نیز ایجاد شده است، گفت: پیشبینی امنیت سایبری در تجمیع اطلاعات، یکپارچهسازی، همچنین تنوع پروتکلهای داده از تجهیزات متنوع، زیرساخت و سامانه میزبان، ازدیگر ویژگیهای مهم این مرکز است.