رشد 3 برابری تعداد مقالات منتشر شده در حوزه شبکه های اجتماعی

محتوای جدول

تعداد مقالات منتشر شده در حوزه شبکه های اجتماعی در بین سالهای 2007 تا 2012 میلادی از رشد 3 برابری این مقالات حکایت دارد به نحوی که در سال 2007، تعداد مقالات منتشر شده در حوزه شبکه های اجتماعی بیش از 4 هزار مقاله بوده که هم اکنون این آمار به 12 هزار مقاله رسیده است.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,  ملتها و قبایل دنیای حقیقی به مدد اختراع رسانه‌های اجتماعی، در حال تبدیل شدن به دهکده کوچک جهانی هستند به نحوی که تعداد کاربران شبکه اجتماعی مانند فیس‌بوک در ابتدای امسال به یک میلیارد و صد میلیون نفر تخمین زده می شود و شبکه اجتماعی توئیتر نیز روزانه بیش از 40 میلیون توئیت (1.2 میلیارد توئیت در ماه) دریافت می کند.

انجام یک چهارم فعالیتهای اینترنتی دنیا در شبکه‌های اجتماعی

بررسی ها نشان می دهد که حدود یک چهارم کل فعالیتهای اینترنتی دنیا در شبکه‌های اجتماعی معروف صورت می‌پذیرد و براساس این بررسی ها، مراجعه به شبکه‌های اجتماعی از مراجعه به سایتهای هرزه نگاری پیشی گرفته است.

آمارهای منتشر شده از رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی که در همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه‌های اجتماعی اعلام شده حاکی از آن است که یک هشتم ازدواج‌های آمریکا بر پایه آشنایی در شبکه‌های اجتماعی است و فیس‌بوک در یک پنجم طلاقهای آمریکا نقش دارد.

رشد پژوهش در حوزه شبکه‌های اجتماعی

به گزارش مهر، حوزه پژوهش شبکه های اجتماعی در دنیا با سرعت زیادی در حال گسترش است.

آمارها نشان می دهد که از سال 1982 تا 1997 کمتر از 2 هزار مقاله در دنیا در این زمینه منتشر شده و این آمار از سال 1997 تا 2002 به 2 هزار مقاله رسیده است؛ همچنین از سال 2002 تا 2007 تعداد مقالات منتشر شده در حوزه شبکه های اجتماعی رشد 2 برابری را نشان می دهد به نحوی که در این سالها، تعداد مقالات منتشر شده در حوزه شبکه های اجتماعی به 4 هزار مقاله رسیده است.

در همین حال در بین سالهای 2007 تا 2012 تعداد مقالات در حوزه شبکه های اجتماعی از بیش از 4 هزار مقاله به 12 هزار مقاله رسیده و این رقم گویای رشد 3 برابری طی 5 سال اخیر است.

در راستای تاثیر متقابل شبکه‌های اجتماعی مجازی و حقیقی، امکان تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی با ابزارهای کامپیوتری مهیا شده به نحوی که اطلاعات وسیعی در شبکه های اجتماعی مجازی در دسترس دانشمندان علوم کامپیوتر و علوم اجتماعی قرار دارد و امکان تحلیل و استخراج اطلاعات از آنها با ابزارهای کامپیوتری فراهم شده است.

از این رو ضرورت گسترش پژوهش در این حوزه در کشور ما بسیار احساس می شود و کارشناسان بر ضرروت افزایش ارتباط و هم افزایی میان مراکز پژوهشی و سازمانها و نهادهای مربوط تاکید دارند.

دنیا در حال گذر از نسل 2 وب است

به گزارش مهر، دنیا در حال گذر از نسل 2 وب است و مشارکت کاربران در ایجاد محتوا از جمله ویژگیهای این شبکه محسوب می شود؛ اما با آغاز نسل 3 وب که به وب معنایی نیز مرسوم است شاهد گسترش فعالیت رباتهای نرم افزاری و گذار به فضای سایبری خواهیم بود به نحوی که در نسل سوم وب، معنا نیز به وبگاه ها اضافه می شود تا فعالیت رباتهای نرم افزاری تسهیل شود و در حقیقت دنیا برای ورود به فضای سایبری (فضایی متشکل از انسان و کامپیوتر) آماده شود.

در این میان اهمیت شبکه‌های اجتماعی به حدی است که می توان گسترش بسیار سریع اطلاعات، رفتارها و خرده فرهنگها را از طریق آن مشاهده کرد و هزینه اندک و فاصله کم میان مراحل تولید و توزیع رسانه، باعث تمایز این شبکه ها و جایگاه آن در فضای سایبر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: