شناسایی گارانتی‌های متفرقه وظیفه اتحادیه‌ها نیست

محتوای جدول

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: متولی اصلی مباحث گارانتی و خدمات پس از فروش سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان است.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,محمد طحان‌پور با بیان این مطلب گفت: سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان متولی اصلی گارانتی است، اما به دنبال آن است که اتحادیه‌ها گارانتی‌های متفرقه و مکان ارایه‌ خدمات این گارانتی‌ها را شناسایی کرده و به سازمان حمایت معرفی کنند که این موضوع جزو وظایف اتحادیه‌ها نیست.
وی افزود: پیگیری‌های اتحادیه بنا به قوانین و وظایف آنها جایگاهی نداشته و سازمان حمایت در رابطه با گارانتی متفرقه و غیرقانونی واکنش نشان نداده است.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در رابطه با خدمات متفرقه و غیرقانونی گفت: این گارانتی‌ها پول زیاد در ازای قطعات کپی و بی‌کیفیت از مردم دریافت
می‌کنند.
طحان‌پور یادآور شد: در دولت گذشته هر شخصی با هر سابقه‌ کاری می‌توانست کالای خود را به کشور وارد کند و نیاز به ارایه هیچ‌گونه تعهد خدمات و پشتیبانی
نبود.
وی افزود: در گذشته پیشنهاد شد هر شرکت و شخصی که خواهان واردات محصول پرمصرف است، باید شرکت پشتیبانی و خدمات فنی معرفی کند.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: به دلیل عدم تبلیغات و شناسایی شرکت‌های پشتیبانی برندهای مطرح دنیا در ایران برخی برندها با گارانتی‌های متفرقه وجعلی به فروش می‌رسد.
وی افزود: در فاکتور فروش حتما نام گارانتی و کشور سازنده‌ محصول قید شود که در بیشتر مواقع نام کشور صاحب برند ذکر می‌شود که این به هیچ وجه قانونی و قابل قبول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: