جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

پيش بيني فروش ۹ میلیارد دلار تجهيزات الكترونيكي تا سال 2017

محتوای جدول

بیزینس مانیتور در گزارشی از بازار تجهیزات الکترونیکی ایران، از فروش 4/7 میلیارد دلار رایانه و 1/8 میلیارد دلار گوشی تلفن همراه در ایران طی سال ۲۰۱۳ خبر داد و پیش‌بینی کرد ارزش بازار این دو محصول در سال ۲۰۱۷ به حدود ۹ میلیارد دلار برسد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور در گزارشی نوشت: چشم‌انداز مصرف دستگاه‌های الکترونیکی در ایران به دنبال تصمیم آمریکا برای لغو تحریم واردات تجهیزات شخصی الکترونیکی بهبود یافته است، اما چشم‌انداز کوتاه مدت در این بازار به دلیل چالش‌های اقتصادی و سیاسی منفی خواهد بود.
این گزارش پیش‌بینی کرده است که فروش رایانه در ایران در سال 2013 به 4/7 میلیارد دلار برسد و با نرخ رشد سالیانه 6/8 درصدی این رقم تا سال 2017 به 6/3 میلیارد دلار خواهد رسید. حضور ضعیف رایانه‌های خانگی در ایران به معنای وجود پتانسیل عظیمی در این بازار است، اما کاهش ارزش ریال ایران و تحریم‌های آمریکا بازار را در مسیر رشدی ضعیف قرار داده است.
این گزارش در ادامه می‌نویسد: فروش وسایل صوتی تصویری در ایران در سال 2013 حدود 2/2 میلیارد دلار خواهد بود و این رقم با رشد سالیانه 5/3 درصدی تا  سال 2017 به 2/8 میلیارد دلار خواهد رسید. راه‌اندازی سیستم پخش دیجیتال در ایران موقعیت‌های جدیدی را به وجود آورده است، اما با این وجود، تقاضا احتمالا در این بخش ضعیف‌تر از بخش‌های دیگر است.
بیزینس مانیتور می‌افزاید: امتیاز ایران از نظر ریسک‌های صنعتی از 100، 39/1است که دومین کشور با ریسک بالای صنعتی در منطقه پس از مصر است. کاهش تحریم‌های تلفن همراه و رایانه از سوی آمریکا موجب شده است که ما اندکی در پیش‌بینی قبلی خودمان در مورد واردات این تجهیزات تجدید نظر کنیم و میزان آن را اندکی بالا ببریم. اما ما معتقدیم که به دلایل متعدد، رشد چشمگیری در بازار گوشی‌های همراه در ایران رخ نخواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: