مدیرعامل زیرساخت: استاندارد های بین المللی را اجرا کرده ایم.
شبکه خبری دولت الکترونیک – شرکت ارتباطات زیرساخت استاندارد های بین المللی را در سطوح تخصصی در این شرکت اجرا کرده است .
به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی شرکت ارتباطات زیرساخت محمود خسروی معاون وزیر رییس هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت که در همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندارد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رییس سازمان استاندارد و مدیران و کارکنان شرکت های تابعه سخن می گفت ،با اعلام این مطلب افزود: بر همین اساس سیستم های مدیریت کیفیت ISO 9001 ، استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی (18001:2007) ، سیستم های امنیت اطلاعات (27001:2005) و سیستم موفقیت پایدار ISO 9004 در شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا شده است .
خسروی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان مجری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری ارتباطات جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب شده است و تاکنون سه دوره از این جایزه را اجرا کرده است .
وی در ادامه با اشاره دستاوردهای اجرای استاندارد ها ی تخصصی در شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: تعریف فعالیت های شرکت ارتباطات زیرساخت در قالب 21 فرآیند،ایجاد ارتباط پیوسته و سیستمی بین فرآیندها،تلاش در جهت مشتری مداری و ایجاد و رضایت در مشتریان ،ایجاد همدلی و همنوایی در مجموعه کارکنان شرکت،ایجاد قابلیت ارزیابی فعالیت های شرکت به صورت علمی و سیستمی ،ایجاد رابطه سیستمی بین بخش ها و پرهیز از فعالیت های جزیره ای وکمک به مستندسازی و تدوین روش های منطقی و علمی انجام کار در شرکت از جمله دستاوردهای این استاندارد ها در شرکت ارتباطات زیرساخت است .
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه گفت: نظام های اقتصادی ،تولیدی در هم تافته و بافته شده اند و کاملاً به هم وابسته اند و دیگر یک کالا ساخت تنها یک کشور نیست در این شرایط لازمه همکاری توجه به استاندارد بین المللی است .
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این نکته که شرکت ها و مؤسسات کوچک تنها در شرایطی می توانند از دایره فعالیت و رقابت خارج نشوند که محصولات و خدمات را طبق استانداردهای جهانی ارایه دهند .تصریح کرد:بهره گیری از استانداردهای بین المللی سبب افزایش تجارب و چـیرگی بر موانع کاذب کسب و کار می شود .
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: این عصر را عصر ارتباطات نامیده اند ؛ تنها در شرایطی ارتباطات می تواند پیشران توسعه کشور باشد که از تجارب موفق ، استانداردهای جهانی و الگوی های کارآمد استفاده شود .
وی افزود: ایجاد پیونـد و همگــرایـــی میان تغییرات و تحولات با پایداری ، قابلیت اتکا و امنیت در شبکه ارتباطی و سرویس و خدمات آن تنها در سایه بهره گیری از استانداردهای مناسب امکان پذیر است .
خسروی بهره گیری از استانداردهای مناسب در حوزه ارتباطات و فـناوری اطلاعـات را سبب کاهش هزینه های پژوهش های کاربردی در حوزه کسب و کار دانست و توضیح داد این استاندارد ها در نهایت سبب افزایش بهره وری می شود .
وی توضیح داد: با توجه به چشم انداز “ایران هاب منطقه” و تبدیل ایران به گذرگاه شاهراه های ارتباطی منطقه خاورمیانه توجه ویژه به استانداردهای بین المللی در حوزه ارتباطات اجتناب ناپذیر است .
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد :با توجه به تحولات گسترده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور و مواجه با موضوعاتی همچون خصوصی سازی ، مناسبات جدید ، تولد مؤسسات و شرکت های مختلف در ابعاد از یکسو و مطالبات و انتظارات ذینفعان و مردم از سوی دیگر ،بهره گیری و بکارگیری از استاندارهای جهانی و رویه های مناسب در این زمینه بسیار راهگشاست .
وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های داخلی فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرایطی می توانند در بازار رقابتی موفق باشند که محصولات و خدمات خود را در چارچوب استانداردهای لازم ارایه کنند .