فیس بوک که این روزها با مشکل کاهش درآمدهای تبلیغاتیش مواجه شده قصد دارد با انتشار آگهیهای ویدیویی این مشکل را جبران کند.
به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, با توجه به اینکه بسیاری از آگهیدهندگان معتقدند صرف هزینه برای تبلیغات در شبکههای اجتماعی و فیسبوک نتایج چندان روشنی در پی ندارد، حضور خود در این سایتها را کاهش دادهاند و فیسبوک نیز که نگران درآمد تبلیغاتی خود است قصد دارد در فید خبری کاربران آگهیهای ویدیویی به نمایش بگذارد.
علت این مساله تحقیقات جدیدی است که توسط موسسه نیلسن صورت گرفته و نشان میدهد که 64 درصد از شرکتهای تجاری قصد دارند صرف هزینه برای نمایش آگهیهای تبلیغاتی را افزایش دهند و این در حالی است که 73 درصد آژانسهای تبلیغاتی نیز چنین رویه ای را تایید می کنند.
بر همین اساس 30 درصد از کاربران هم علاقمند به مشاهده ویدیویهای تبلیغاتی هستند که مدت زمان نمایش آنها چندان طولانی نباشد نتایج همین بررسیهاست که باعث شده برخی شرکت ها از تمرکز بر انتشار آگهی های متنی دست برداشته و به نمایش آگهی های ویدیویی علاقمند شوند.
با این حال صاحب نظران هشدار میدهند که افراط فیس بوک در زمینه نمایش تبلیغات ویدیویی ممکن است باعث کاهش جدی مشاهده چنین تبلیغاتی شود.