به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, تنوع بالای این کالاها در بازار، چه از لحاظ برند و چه از لحاظ مدل و طرح و رنگ موجب شده است تا کاربران این کالا نه تنها قدرت انتخاب زیادی هنگام خرید داشته باشند، بلکه با توجه به بازار پرمخاطب این کالا هر روز با محصولی جدیدتر در این زمینه
مواجه شوند.
به گفته فعالان بازار تجهیزات دیجیتالی اگرچه تکنولوژیهای جدید و محصولات مدرنتری در این زمینه به بازار عرضه شدهاند، اما کاربران دستگاههای MP4 و MP3 پلیر همچنان به این کالا وفادارند.
صالحی یکی از فعالان بازار کامپیوتر پایتخت با تایید این موضوع میگوید؛ بسیاری تصور میکردند با ورود دستگاههای MP4 بازار MP3 PLAYERها به شدت محدود میشود. اما حجم و وزن کم دستگاههای
MP3 PLAYER موجب تداوم محبویت آنها در بازار شد.
در حال حاضر در بازار پخشکنندههای موسیقی برندهای گوناگونی نظیر سونی، سامسونگ، آیریور، فیلیپس، اپل،کریتیو، اپیسر و غیره موجود است که در این بین گویا سونی از همه محبوبتر
است.
سامان گرجی یکی دیگر از فعالان بازار با تایید این موضوع میگوید؛ در حال حاضر در بازار پخشکنندههای موسیقی برندهایی نظیر sony،creative حرف اول را میزنند. ضمن اینکه اپل هم رشد زیادی در این زمینه نسبت به سالهای قبل داشته است.
همچنین براساس گزارش باشگاه فعالان آی سی تی، در بازار پخشکنندههای موسیقی (MP3 PLAYER) برند سونی توانسته است مانند شش ماه قبل همچنان در مقام نخست محبوبهای بازار باقی بماند. بنا بر این گزارش سهم محبوبین دستگاههای پخشکننده موسیقی این برند در هفته سوم آبان ماه در حدود 22/3درصد از کل بازار بوده است. این درحالی است که در شش ماه گذشته سهم محبوبیت پخشکنندههای موسیقی این برند در حدود 21 درصد از کل بازار
بوده است.
کارشناسان معتقدند ارایه خدمات پس از فروش مطلوب و گسترده در کنار عوامل دیگری نظیر کاهش نسبی حجم واردات سایر این کالا با برندهای دیگر موجب رشد محبوبیت دستگاههای گرانقیمت سونی شده است.
برخی نیز میگویند، در ماههای گذشته قیمتها در بازار تا حدودی کاهش یافته است که همین عاملی است برای جلب بیشتر توجهها به سوی محصولات این برند.
در هر حال پس از برند سونی، کریتیو با کسب 2/16 درصد و با یک فاصله مورد توجه از سونی در رتبه دوم محبوبهای بازار پخشکننده موسیقی ایستاده است. سهم محبوبیت دستگاههای پخشکننده موسیقی این برند در شش ماه قبل در حدود 8/15 درصد گزارش شده است.
آی پادهای اپل نیز که طی سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفتهاند، اینک با کسب 6/12 درصد از سهم محبوبیت بازار در رده سوم محبوبهای بازار قرار گرفته است. البته سهم محبوبیت دستگاههای این برند نسبت به شش ماه قبل کاهش یافته است. زیرا در شش ماه گذشته سهم محبوبیت آی پادهای اپل در بازار داخلی در حدود 13/4درصد گزارش
شده بود.
در هر حال پس از این برند سامسونگ با کسب 11/3درصد در رده چهارم محبوبهای بازار پخشکنندههای موسیقی ایستاده است.
بنا بر گزارش باشگاه فعالان آیسیتی سهم محبوبیتهای MP3 PLAYERهای این برند در شش ماه قبل در حدود 9/7 درصد بوده است.