سومین نمایشگاه ملی بازیهای رایانهای تهران با پنج روز فعالیت و شرکت بیش از 150 شرکت، موسسه و نهاد با یک میلیون و 200 هزار نفر مخاطب دیروز به کار خود پایان داد.
به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, سومین نمایشگاه ملی بازیهای رایانهای با پنج روز فعالیت در مصلای امام خمینی(ره) عصر روز شنبه 26 مرداد ماه به اتمام رسید.
این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 24 هزار مترمربع و در قالب بخشهای مختلف طی پنج روز در تهران برپا شد.
فضای نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته بود.
در سومین دوره از برگزاری نمایشگاه بازیهای رایانهای تهران، هفت دانشگاه حضور داشتند همچنین برپایی بخش خانواده، دنیای بدون گیم، بخش بازیسازان مستقل، غرفه اسرا (نظام ردهبندی سنی گیم) با هدف آشنایی خانوادهها با گیم و تهیه بازی رایانهای به تناسب سن فرزندان از برنامههای این رویداد بود. در این نمایشگاه در بخشی با عنوان «تولیدات»، آخرین بازیهای تولید شده ایرانی و ساختههای خارجی که مورد تایید بنیاد ملی بازیهای رایانهای است عرضه شد.
همچنین «پنجره» از بخشهای جدیدی بود که در قالب این نمایشگاه به مخاطبان طی پنج روز معرفی شد. در این بخش روند تولید بازیهای ایرانی در دو دهه اخیر در معرض دید علاقهمندان قرار گرفت.
برپایی 30 کارگاه آموزشی، فروشگاه نمونه بازیهای رایانهای با تنوع بیش از 50 عنوان گیم و مسابقات بازیهای رایانهای برای علاقهمندان از دیگر بخشهای این این رویداد فرهنگی بود.
ترویج نظام ملی ردهبندی سنی بازیهای رایانهای ESRA نمایش توانمندیهای متخصصان و هنرمندان ایرانی، توسعه همکاریهای بینالمللی به ویژه با کشورهای اسلامی در زمینه صنعت بازیهای رایانهای، ارتقای سطح دانش فنی و تامین امکانات و تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری تولید در کشور و معرفی ایران به عنوان قلب بازیسازی منطقه از اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بینالمللی بازیهای رایانهای تهران به شمار میرفت که تا حدودی زیادی در سومین دوره جامه عمل پوشید.
طبق گفته بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در این دوره از برگزاری نمایشگاه 30 اثر بیشتر از سال گذشته به دبیرخانه ارسال شد. در بخش دانشآموزی نیز 70 بازی مستقل در نمایشگاه امسال حضور داشتند.
همچنین 20 تیم دانشجویی در ایام برگزاری سومین نمایشگاه بازیهای رایانهای مسابقه بازی نامهنویسی برگزار کردند. 219 اثر برای شرکت در سومین دوره نمایشگاه ملی بازیهای رایانهای ارسال شد و در این بین 32 اثر بزرگ وجود داشت.
همچنین 30 بازی رایانهای نیز در این رویداد فرهنگی رونمایی شد.
موسسات و تیمهای بازیسازی در این دوره از نمایشگاه ملی بازیهای رایانهای رشد 50 درصدی داشتند و 150 شرکت و موسسه و نهاد در این رویداد فرهنگی شرکت کردند.
سومین نمایشگاه ملی بازیهای رایانهای تهران طی پنج روز برگزاری خود میزبان بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر مخاطب بود که این تعداد بازدیدکننده نسبت به دوره گذشته افزایش چشمگیری
داشته است.
سومین نمایشگاه بازیهای رایانهای در بخشهای تولیدات، بازیسازان مستقل، خانواده، آموزش و کارگاههای آموزشی، فناوری، بازی و سرگرمی و مسابقات برگزار شد.