به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,سید فاضل زمانی با تاکید بر اینکه با پیاده سازی این پروژه، استراتژی و معماری شرکت مخابرات در این حوزه تعریف خواهد شد، اظهار داشت: کمک به تحقق استراتژی کسب و کار شرکت، ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان، افزایش سهم بازار و بهبود سطح کیفیت خدمات از جمله مزایای پیاده سازی این پروژه است.
وی با بیان اینکه این سند یکی از بزرگترین استراتژیهای تدوین شده در حوزه فناوری اطلاعات است اظهار داشت: از دیگر اهداف پیاده سازی استراتژی IT شرکت مخابرات ایران میتوان به کاهش هزینههای عملیاتی، افزایش درآمد و فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز برای مدیران تصمیمگیر اشاره کرد.
زمانی در خصوص روند اجرایی این پروژه گفت: این پروژه با بهره گیری از یک مشاور خارجی اجرا و به واسطه آن، پروژههایی که باید در کوتاه مدت در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده عملیاتی و چابک سازی سازمانی را نهایی کند، مشخص خواهند شد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه زمان بندی شده، پروژه استراتژی فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران اوایل سال آینده آماده و بلافاصله وارد فاز اجرایی میشود.
معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات یادآور شد: برای این منظور وضعیت فعلی تحلیل و طرح مهاجرت از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب به صورت گام به گام تدوین میشود.
وی با بیان اینکه این پروژه تمامی شرکتهای زیر مجموعه گروه مخابرات ایران را در بر میگیرد تاکید کرد: این پروژه، یکی از طرحهای در دست اجرای معاونت فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران در جهت عملیاتی کردن وظایف تخصصی نظیر ارائه معماری یکپارچه IT در شرکت مخابرات ایران و طراحی و پیاده سازی مدل و ساختار فرآیندها در هم راستایی کسب و کار با فناوری اطلاعات است که اجرایی میشود.
زمانی از ایجاد مرکز سرویس دهی مشترک فناوری اطلاعات به گونهای که تمامی سرویسهای IT در مجموعه شرکتهای گروه مخابرات به مشترکین به صورت یکپارچه ارائه شود به عنوان دیگر برنامههای در دست اجرا نام برد.