تدوین چارچوب موافقت نامه سطح خدمات

محتوای جدول

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در روزهای گذشته مصوبات مهمی در خصوص نحوه تسهیم درآمد اپراتورها، افزودن کدهای جدید به اینمارست و پیشگیری از بحران کمبود آدرس از جمله این مصوبات هستند.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,

 

 نحوه تسهیم درآمد اپراتورها از مکالمات بین‌الملل
فناوران– کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 176 موضوع نحوه تسهیم درآمد اپراتورهای تلفن ثابت و همراه از مکالمات بین‌الملل صادره از کشور را بررسی و مقرراتی را تصویب کرد. براساس این مصوبه با توجه به تصریح در پروانه، در مکالمات بین‌الملل صادره، مبالغ حق‌السهم، USO و حق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از کسر سهم شرکت ارتباطات زیرساخت محاسبه و  اطلاعات پرداخت شود. در سایر خدمات، مبالغ حق‌السهم، خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات و حق سازمان از کل درآمد ناخالص محاسبه و دریافت می‌شود.
همچنین در خدماتی که به صورت یک بسته شامل پایانه‌های مشترکان و خدمات ارتباطی ارایه می‌شود، مبلغ دریافتی بابت پایانه مشمول پرداخت پرداخت مبالغ حق‌السهم، خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات و حق سازمان نمی‌شود.
  افزودن کدﻫﺎی جدید از ﺍینماﺭﺳﺖ به مقصد ایران
در این جلسه همچنین چند ﻧﺮﺥ کد جدید از ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩ ﺍینمارﺳﺖ به لیست مقاصد مکالمه بین‌الملل به سمت شبکه اپراتورهای تلفن همراه اضافه شد. براساس تصمیم اعضای کمیسیون تنظیم مقررات مصوبه ﺷﻤﺎﺭﻩ 153 در خصوص تعرفه مکالمات بین‌الملل صادره اصلاح شد.
به این ترتیب به ﺟﺪﻭﻝ ﺷﻤﺎﺭﻩ 3 ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭﻩ 153 که در خصوص ﺳﻘﻒ ﺗﻌﺮﻓﻪ ﻫﺮ دقیقه مکالمه بین‌الملل ﺻﺎﺩﺭﻩ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ شبکه ﺍﭘﺮﺍﺗﻮﺭﻫﺎی ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ است، چند ﻧﺮﺥ کدهای جدید از ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩ اینمارست اضافه شده است.
کدهای 87069، 87038 ﻭ 87060 به کدهای ﺳﻄﺢ ﺷﺎﻧﺰﺩﻫﻢ اضافه شده‌اند.
  تعیین تعرفه واگذاری سرشماره‌‌های 4 و 5 رقمی
همچنین در این جلسه تعرفه واگذاری سرشماری‌های چهار و پنج رقمی استانی و کشوری موسوم به کدهای دورشوال تصویب شد. در این مصوبه هزینه سالانه واگذاری سرشماره، هزینه سالانه واگذاری سرشماره استانی، هزینه سالیانه واگذاری سرشماره کشوری، دسته‌بندی سرشماره‌ها براساس رند بودن تعیین شده است. قیمت پایه واگذاری سرشماره‌های چهار و پنج رقمی استانی و کشوری از 100 هزار تومان تا هشت میلیون تومان متفاوت است.
  پیشگیری از بحران کمبود آدرس
در ادامه این جلسه نیز آیین‌نامه ساماندهی نشانی‌های عددی با هدف ایجاد شبکه‌ ملی اطلاعات، مدیریت مهاجرت به نسخه شش، جلوگیری از بحران کمبود نشانی‌های عددی اینترنتی نسخه چهار، ساماندهی نقل و انتقال IPv4 و ایجاد امنیت در شبکه ملی اطلاعات و شبکه IP کشوری مصوب شد. اعضای کمیسیون تنظیم مقررات در این جلسه آیین‌نامه جامع ساماندهی نشانی‌های عددی اینترنتی در کشور را در 14 ماده و 3 تبصره تصویب کرد. این آیین‌نامه جایگزین آیین‌نامه‌های مصوب شماره 106 و شماره 120 شده است. با توجه به اینکه هر کاربر برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت و استفاده از خدمات آنها حداقل به یک نشانی IP معتبر نیاز دارد. این نیاز باعث شده تجارت IPv4 در جهان رونق بگیرد و بازار خرید، فروش و اجاره آن در کشور نیز رو به افزایش باشد. از این رو مدیریت و ساماندهی نشانی‌های عددی اینترنتی و مهندسی مجدد آنها در کشور ضروری است. هدف کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب آیین‌نامه جامع ساماندهی نشانی‌های عددی اینترنتی کشور، ایجاد، توسعه و مدیریت شبکه‌ ملی اطلاعات و تشکیل بانک اطلاعاتی متمرکز، مدیریت مهاجرت به نسخه شش، جلوگیری از بحران کمبود نشانی‌های عددی اینترنتی نسخه چهار، ساماندهی نقل و انتقال IPv4 در کشور و ایجاد امنیت در شبکه ملی اطلاعات و شبکه IP کشوری عنوان شده
است.
  انتصاب عضو جدید کمیته واگذاری کدهای خدماتی
همچنین در جلسه شماره 177 کمیسیون تنظیم مقررات نیز با توجه به خاتمه همکاری نماینده کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در کمیته واگذاری کدهای خدماتی، درخواست تعیین نماینده جدید در دستور کار جلسه قرار گرفت.
در این جلسه نماینده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در کمیسیون به عنوان نماینده کمیسیون در کمیته واگذاری کدهای خدماتی تعیین شد.
  حقوق متقابل اینترنتی تدوین شد
مصوبه ضوابط و چارچوب موافقت‌نامه‌های سطح خدمات (SLA) خدمات ارتباطات داده‌ها نیز که حاوی حقوق متقابل سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده است، یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بود که با رای اعضا اصلاح شد.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 177 در تاریخ 92/8/12، مصوبه شماره 90 کمیسیون در خصوص ضوابط و چارچوب موافقت‌نامه‌های سطح خدمات (SLA) خدمات ارتباطات داده‌ها را اصلاح کرد.
این اقدام به منظور شفا‌ف‌سازی کیفیت خدمات در مقابل هزینه آن در شبکه‌های ارتباطات داده‌ها و رعایت حقوق مشتریان، انجام شده است.
در این اصلاحیه به شاخص‌هایی از جمله «ساعت کاری موثر»، «قطعی کامل»، «پهنای باند تضمین شده»، «زمان کاهش سطح کیفیت خدمات»، «زمان کاهش سطح کیفیت خدمات مجاز»، «زمان کاهش سطح کیفیت خدمات غیرمجاز» و حقوق متقابل
سرویس دهنده و سرویس گیرنده پرداخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: