تهرانی‌ها از اول آذرماه کارت‌ هوشمند ملی می گیرند

محتوای جدول

مدیرکل ثبت‌احوال استان تهران گفت که زیرساخت‌های اجرای طرح صدور کارت ملی فراهم شده فاز اول آن از آذرماه آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,سیداحمد قشمی در نشست خبری دیروز خود با بیان این مطلب گفت: در زمان انتخابات برای تمام فرمانداران و بخشداران کارت‌های هوشمند صادر شده است و در فاز اول که از آذرماه آغاز خواهد شد، این کارت‌ها برای کسانی که وارد 15 سال می‌شوند صادر خواهد شد و هم‌زمان با کارت هوشمند ملی شناسنامه 15 ساله‌ها نیز تعریف خواهد شد و در مراحل بعدی براساس برنامه‌ای که سازمان خواهد داشت نسبت به فراخوان براساس گروه‌های سنی یا خانوار نسبت به صدور کارت ملی اقدام خواهیم کرد.
وی درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای ادغام کارت سلامت و سایر کارت‌های شناسایی با کارت ملی وجود دارد یا نه، گفت: مقرر شده با توجه به ظرفیت و فضای الکترونیکی که در کارت ملی تعبیه شده کارت ایثارگری و کارت سلامت نیز در کارت ملی دیده شود. ضمن آنکه کارت‌های ملی هوشمند دارای اثر انگشت، امضای دیجیتالی و عکس اسکن شده است.
وی همچنین با بیان اینکه پایگاه اطلاعات اسناد هویتی از اول آبان ماه فعالیت خود را شروع کرده است، گفت: تمام اسناد هویتی جمعیت استان تهران وارد فضای مجازی شده و از اول آبان ماه بهره‌برداری از آن آغاز شده است.
قشمی با بیان اینکه 95 درصد از اسناد سجلی تهرانی‌ها اسکن شده و در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور و استان بارگذاری شده است، گفت: دسترسی الکترونیکی و ماشینی ادارات ثبت‌احوال از اول آبان ماه برقرار شده و از این پس تمامی شهروندان تهرانی بدون مراجعه به محل تولد خود می‌توانند خدمات ثبت احوال را دریافت کنند.
به گفته وی، تمامی فرآیندهای صدور شناسنامه برای نوزادان، بزرگ‌سالان و غیره به طور کامل الکترونیکی و آنلاین انجام می‌شود.
قشمی با بیان اینکه پس از 95 سال که از عمر ثبت احوال کشور می‌گذرد خدمات ثبت احوال از حالت سنتی خارج شده، گفت: حدود 40 درصد از مردم تهران مهاجر هستند و محل تولدشان مربوط به سایر شهرهای کشور است و با خدمت جدیدی که سازمان ثبت احوال ارایه می‌کند افراد نیازی به مراجعه به محل تولد خود برای دریافت خدمات سجلی و هویتی ندارند.
به گفته قشمی با تولد هر نوزاد اطلاعات وی در پایگاه جمعیتی ثبت و به آمار جمعیت کشور اضافه و با هر فوتی از تعداد آمار جمعیت کاسته می‌شود و آمار ثبت ولادت و فوت به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود.
وی درباره خدماتی که از دفاتر پیشخوان ارایه می‌شوند نیز گفت: ‌در حال حاضر در تهران 90 دفتر پیشخوان الکترونیکی خدمات ثبت احوال را انجام می‌دهند و 11 خدمت از طریق این دفاتر به شهروندان ارایه می‌شود.
مدیرکل ثبت‌احوال استان تهران درباره عملکرد دفاتر پیشخوان نیز گفت: با توجه به اینکه دفاتر پیشخوان خدمات متعددی را انجام می‌دهند در حال حاضر 90 دفتر پیشخوان استان تهران به طور میانگین روزانه به پنج هزار نفر خدمت ارایه می‌دهند که علاوه بر کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌ها، دسترسی به خدمات را نیز بسیار کاهش داده است.
وی همچنین از افزایش و تقویت دفاتر پیشخوان در آینده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سازمان ثبت احوال به دنبال رفاه اجتماعی شهروندان است به دنبال ارایه خدمات بیشتر از طریق این دفاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: