جزئیات ارائه خدمات کارت ملی هوشمند از طریق پست

تفاهم نامه همکاری ارایه خدمات کارت ملی هوشمند بین شرکت پست و سازمان ثبت احوال کشور منعقد شد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک،شرکت پست، طی نشستی تفاهم نامه ارایه خدمات کارت هوشمند ملی بین دکتر ناظمی اردکانی معاون وزیر و رییس سازمان ثبت احوال کشور و مهندس کرباسیان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست منعقد و مبادله شد.
در این نشست رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به این که سازمان ثبت احوال و شرکت پست از دیرباز همکاری و تعامل خوبی با یکدیگر داشته اند، اظهار امیدواری کرد: با امضای این تفاهم نامه باب جدیدی از همکاری بین دو سازمان گشوده شود.
وی با بیان این که در گذشته فقط ارسال شناسنامه و کارت ملی از طریق پست صورت می‌گرفت افزود: به واسطه فناوری های جدید و روزآمد به کار گرفته شده در سازمان ثبت احوال و اجرای طرح عظیم کارت هوشمند ملی، از این پس ارسال این کارت‌ها توسط پست انجام می‌شود.
دکتر ناظمی‌اردکانی ضمن اشاره به این که در کل کشور 170 ایستگاه جمع آوری اطلاعات برای صدور کارت هوشمند ملی ایجاد شده است افزود: 90 ایستگاه از این مجموعه با همکاری سازمان پست راه اندازی شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: اطلاعات هویتی 65900 نفر جمع آوری شده که در حدود 60درصد از این اطلاعات توسط کارکنان شرکت پست گردآوری شده است. رییس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: در نظر است جمع‌آوری اطلاعات هم از طریق دفاتر پیشخوان و هم از طریق شرکت پست صورت گیرد. دکتر ناظمی‌اردکانی با بیان این که درحدود 22300 کارت هوشمند ملی در سطح کشور صادر شده است گفت: 21هزار از این کارت ها به افراد تحویل داده شده است.
مهندس کرباسیان همچنین در این نشست گفت: اتفاقات و تحولات خوبی در سازمان ثبت احوال صورت گرفته که صدور کارت هوشمند ملی از مهمترین آنهاست.
رییس هیات مدیره پست با بیان این که زیرساخت ها و امکانات لازم برای اجرای موفق این طرح فراهم شده است خاطرنشان کرد: عرضه این خدمت کاهش تردد و مراجعه حضوری متقاضیان به ثبت احوال و تسریع و تسهیل در امور مربوط به دریافت این خدمت و به تبع آن ارتقای سطح رضایتمندی عمومی را موجب خواهد شد.
وی کارت‌های هوشمند ملی را پیش نیاز ورود به دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: با استفاده از کارت های جدید هموطنان می توانند به شیوه ای امن وارد فضای مجازی شوند.
مهندس کرباسیان درخصوص تعهدات پست در این طرح بیان داشت: براساس این تفاهم نامه، امور قبول مدارک، ورود اطلاعات هویتی متقاضی، اسکن مدارک، انگشت نگاری،عکس برداری و دیگر امور مربوط به متقاضیان در دفاتر پستی ارایه می شود.
وی در خاتمه با اشاره به این که طرح فوق به صورت پایلوت برای نخستین بار در استان قم به اجرا در آمده است و در برخی استان های دیگر نیز در حال اجرا می باشد افزود: در تهران نیز این طرح در فاز نخست در منطقه 13 پستی تهران به اجرا درخواهد آمد و به تدریج به دیگر مناطق تهران و استان ها تسری می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: