دولت تمام دستگاه­های اجرائی را موظف به آموزش پدافند غیرعامل کرده است

محتوای جدول

اولین همایش علمی تخصصی روابط عمومی وپایداری ملی 24 دی ماه در مرکز همایش­های خلیج فارس در تهران برگزار شد.

اگنا:در این مراسم دکترمحبی معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس شورای سیاستگذاری این همایش گفت: روابط عمومی­ها در مواقع بحران نقش ارزنده­ای در ارائه خدمات اظطراری دارند و از این رو می­توانند در پایداری ملی بسیار موثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه دولت تمام دستگاه­های اجرائی را موظف کرده است که پدافند غیرعامل را برای عموم مردم آموزش دهند گفت: نقش روابط عمومی­ها در این آموزش عمومی، آموزش، اطلاع­رسانی و فرهنگ­سازی برای مخاطبین هدف آن دستگاه اجرایی است و ارتباط پدافند غیر عامل با موضوع روابط عمومی از آن جهت است که هر دستگاه اجرایی مورد تهدید سایبری و بعضی نیز مورد تهدید زیستی قرار دارند.

دکتر محبی با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیرعامل، بازدارندگی به معنی طراحی زیر ساختهایی است که دشمن را نا امید کند افزود: پایداری ملی در روابط عمومی مفهومش این است که ما افکار عمومی را طوری طراحی کنیم  که در صورت وقوع شرایط تهدید و بحران، متناسب با نیاز و خواست جامعه حرکت کند و چنان نمایشی از خود داشته باشیم که دشمن دچار خطای محاسباتی نشود که افراد جامعه را با خود همسو و همراه ببیند و هوس حمله کند.

وی براستمرار خدمات ضروری جامعه در شرایط بحران تاکید کرد وگفت: بعضی از خدمات، همچون بیمارستان­ها در هر شرایطی باید تداوم داشته باشد و در مواقع بحران بیشتر فعال باشد که از جمله  این مراکز می­توان به روابط عمومی­ها اشاره کرد که در هنگام ایجاد مشکل، نقش سروسامان دادن به امور داخلی سازمان و ارتباط گرفتن با بدنه جامعه را برعهده دارند.     

دکتر محبی گفت: نگاه سازمان پدافند غیر عامل به روابط­عمومی­ها، نگاه حلقه ارتباط بین تهدیدات و جامعه هدف آن روابط­عمومی است و نگاه سازمان پدافند در این همایش، نگاه پیشگیرانه است.

وی با بیان­اینکه جنگ­ها از رویکرد صرفا نظامی به رویکردهای نرم تغییر یافته و در فضاهای سایبری و زیستی شامل موارد مرتبط با انسان، دام، مواد داروئی و حتی لوازم بهداشتی است گفت: اگر پدافند غیرعامل را چشم جامعه بدانیم که باید تهدیدات را رصد کند، روابط­عمومی­ها نقش مدیریت بحران و اعلام این تهدیدات را دارند.

دکتر محبی در پایان ابراز امیدواری کرد که خروجی این همایش نقش بارز و مؤثر روابط­عمومی­ها در بحران­ها باشد.     

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: