دیوار و شیپور بستر بیشترین کلاهبرداری‌ اینترنتی در ایران هستند

محتوای جدول

اگنا-بیشترین تعداد کلاهبرداری در فضای مجازی، مربوط به معاملات انجام‌شده در سایت‌های دیوار و شیپور است.

 

ما در مثلثی قرار گرفته‌ایم که یک ضلع آن کلاهبردار، یک ضلع مالباخته و ضلع دیگر کالای مورد کلاهبرداری است.

به گفته‌ی اکبری، با رشد فضای مجازی در ایران برخی شرکت‌ها اقدام به فروش خدمات و کالا در اینترنت کرده‌اند، وی معتقد است اگرچه این کار باعث سهولت شهروندان می‌شود ولی خلأهایی از سوی فروشنده و خریدار وجود دارد که باعث می‌شود فروشنده مالش و خریدار پولش را از دست بدهد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با تأکید بر اینکه شیپور و دیوار کلاهبردار نیستند، گفت:

می‌دانیم که این دو سایت کلاهبردار نیستند؛ ولی افراد سودجو و شیاد از فضای آن‌ها برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند.

اکبری در توضیح این مدل از کلاهبرداری، از قرار دادن تصاویر خودروها و موتورهای سرقتی در سایت شیپور و دیوار و ترغیب خریدار با قیمت پایین‌تر صحبت کرد.

به گفته‌ی وی در برخی موارد نیز دیده شده است که از مشتری بیعانه‌ دریافت شده ؛ اما پس از دریافت مبلغ، فروشنده تلفن خود را خاموش کرده است. 

 

منبع: زومیت 

 

Image result for ‫تلگرام‬‎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: