رئیس مرکز فناوری اطلاعات ریاست جمهوری عنوان کرداتصال 14 هزار و 236 نقطه به شبکه دولت/ فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال رشد است

محتوای جدول

اگنا – رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری گفت: 14 هزار و 236 نقطه در کشور به شبکه دولت متصل هستند و 30 سرویس در شبکه دولت فعال بوده و شبکه دولت به شبکه‌های دیگر متصل است.

                                          

به گزارش اگنا به نقل از فارس، عطاالله ملکی‌تبار صبح امروز در جلسه انعقاد تفاهمنامه‌های توسعه شبکه استانی دولت و دولت همراه اظهار داشت: فناوری اطلاعات یک ابزار برای افزایش راندمان شخصی است و می‌توان راندمان اداری را هم با فناوری اطلاعات افزایش داد.

وی بیان داشت: در دوران جنگ نیز افرادی که از تجهیزات ارتباطی موثرتری برخوردار بودند در عملیات‌ها عملکرد موفق‌تری داشتند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت‌داری و حکومت‌داری خوب نیز به استفاده از فناوری اطلاعات مربوط می‌شود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بارها در سخنان خود بر استفاده از فناوری اطلاعات تاکید کرده‌اند.

ملکی‌تبار ادامه داد: فناوری‌های 20 سال اخیر بسیار متفاوت بوده و فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال رشد است و در همه زمینه‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات در حکومت‌داری هم موثر است، افزود: شرکت‌هایی که در فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری کرده‌اند، توقع دارند دولت از آنها حمایت کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف کشور این بوده که داشبورد دقیقی در جلوی چشم تصمیم‌گیران نبوده است و جایگاه فناوری اطلاعات در روابط شخصی و اداری باید ارتقا یابد که باید به سمت دولت هوشمند برویم. 

ملکی‌تبار از دولت الکترونیک سخن به میان آورد و ابراز داشت: باید دولت هوشمند، عاقل و دانا داشته باشیم که از همه ابزارها استفاده می‌کند.

وی عنوان کرد: 14 هزار و 236 نقطه در کشور به شبکه دولت متصل هستند و 30 سرویس در شبکه دولت فعال بوده و شبکه دولت به شبکه‌های دیگر متصل است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: ابزارهای موبایل به کمک دولت می‌آید و دولت همراه را خواهیم داشت.

وی ابراز داشت: کشور ما به سمت دیتا رومینگ می‌رود تا مشترکان بتوانند از خدمات اپراتورهای مختلف استفاده کنند. 

                                                                         

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: