سردارجلالی:مدیریت افکار عمومی موضوعی حیاتی برای کشور است.

محتوای جدول

اگنا:سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور امروز در همایش علمی تخصصی روابط عمومی و پایداری ملی که درمرکز همایش های خلیج فارس در تهران برگزار شد با اشاره به نقش روابط عمومی ها در مدیریت افکار عمومی گفت: در جنگ های گذشته به دلیل وجود مرزهای جغرافیایی دسترسی به افکار عمومی غیر ممکن بود ولی امروزه با رشد فضای مجازی، ابزار رسانه مرزهای جغرافیایی را در نوردیده است.

وی افزود: مدیریت و تحریک افکار عمومی می تواند تولید جنگ کند و اهمیت این موضوع به حدی است که آمریکایی ها آن را در سند نظامی شان از الزامات قرار داده اند.

دکترجلالی با اشاره به اهمیت صیانت از روابط عمومی ها در کشور افزود: حفاظت از زیرساخت های حیاتی در پدافند غیر عامل، موضوعی است که شامل دارایی‌های فیزیکی، دارایی های انسانی، دارایی های سایبری و دارایی های معنوی است که از جمله دارائی­های معنوی درحوزه سیاست، پرستیژ ملی و نظامی ، روابط عمومی و افکار عمومی است که برای کشور ما مولفه ای در مقیاس امنیت ملی به­شمار می­رود.

وی گفت: هرچند میزان اثر رسانه در کشورها متفاوت است ولی همچنان جزء مؤثرترین عوامل در شیوه و مدل حکومت های دنیا است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه شبکه های اجتماعی و فضای سایبر کارکرد رسانه ای پیدا کرده است گفت: در کشور ما تلفن هوشمند تبدیل به ابزار رسانه شده و فضای مجازی می تواند بیشترین اثر مثبت یا منفی را در جامعه داشته باشد.

دکتر جلالی با بیان اینکه زیر ساخت‌هایی که رسانه را هدایت و کنترل می­کند نیز زیر ساخت‌های حیاتی است افزود: ما نیازمند یک زیر ساخت بومی و ملی هستیم تا امنیت ملی کشورمان را بیش از پیش تامین کنیم، چراکه هیچ کشوری زیرساختهای حیاتی اش را به بیگانه نمی دهد.

وی اغواگری، فریب و تعیین مصادیق کاذب به جای مصادیق واقعی رادر رسانه، قابلیتی دانست که رسانه راتبدیل به ابزار حمله کرده است.

سردار جلالی بالابردن سواد رسانه ای مردم و مسئولین را از دیگر عوامل موثر در امنیت ملی برشمرد و لازمه این آگاهی را ایجاد رشته جدید در دانشگاه­ها با عنوان پدافند غیرعامل دانست تا در آینده­ای نزدیک متخصصانی در تشخیص و دفاع در برابر بحران ها داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: