عدم استقبال آمریکایی‌ها از پوشیدنی‌های هوشمند

محتوای جدول

 

 

 

شبکه خبری دولت الکترونیک- پوشیدنی‌های هوشمند و به خصوص دستبندهای ورزشی و ساعت‌های هوشمند به علت گرانی و قابلیت‌های محدودشان چندان با استقبال مواجه نشده‌اند.

این ابزار که یکی دو سالی است روانه بازارهای جهانی شده بیشتر برای بررسی میزان مصرف کالری، برنامه‌ریزی برای تمرینات ورزشی و کنترل علائم حیاتی بدن کاربرد دارند، اما بسیاری از افرادی که آن‌ها را خریداری کرده‌اند بعد از یکی دو هفته استفاده ترجیح داده‌اند دیگر از این وسایل استفاده نکنند.
کالاهایی از این دست و از جمله FitBit و Jawbone تنها زمانی کار آیی خواهند داشت که به طور دائمی، به درستی و توسط افرادی که واقعاً به آن‌ها نیاز دارند، مورد استفاده قرار بگیرند.
 
بررسی‌هایی که در دانشگاه پنسیلوانیا در این زمینه صورت گرفته نشان می‌دهد که تنها یک تا دو درصد از آمریکایی‌ها از پوشیدنی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. نیمی از خریداران این نوع کالاها را افراد زیر 35 سال تشکیل می‌دهند و نزدیک به یک سوم این افراد سالانه بیش از 100 هزار دلار درآمد دارند.
 
بنابراین به نظر می‌رسد استفاده از پوشیدنی‌های هوشمند محدود به افراد ثروتمند باشد و بعید است که شهروندانی که واقعاً به چنین وسایلی نیاز دارند، آن‌ها را خریداری کنند.
 
نکته جالب دیگر اینکه بیش از نیمی از افرادی که چنین لوازمی را خریداری می‌کنند بعد از مدت کوتاهی استفاده از آن‌ها را کنار می‌گذارند. یک سوم این افراد این کار را ظرف شش ماه انجام می‌دهند. تأیید این یافته‌ها توسط بررسی‌های مشابه تبدیل صنعت تولید پوشیدنی‌های هوشمند به صنعتی 50 میلیارد دلاری در سال 2018 را با تردید مواجه می‌سازد. مگر اینکه به تدریج شاهد تغییر عادات کاربری افراد یا ایجاد تحول در این محصولات باشیم.
منبع: فارس

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: