به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, فعالان بازار که اعتقاد چندانی به کاهش قیمتها در بازار تلویزیون ندارند، میگویند که کاهش قیمتها در بازار تلویزیون به علت ایجاد فضای روانی در بازار است که به دلیل کاهش قیمتها در بازارهای کامپیوتر و تجهیزات دیجیتالی رخ داده است.
این درحالی است که به گفته فعالان بازار، در تولید تلویزیونهای وارداتی که حدود 90 تا 95 درصد سهم فروش بازار این کالا را به خود اختصاص دادهاند، از قطعاتی که با ارز مبادلهای وارد کشور شدهاند استفاده شده است و از آنجا که تغییری در نرخ ارز مبادلهای صورت نگرفته است، نباید انتظار کاهش قیمتها را در بازار تلویزیون داشت.
شروین فلاحدوست، معاون ارشد بازاريابي بخش صوتي و تصويري شرکت الجي با تایید این مطلب میگوید: اگر چه با توجه به چنین موضوعی نباید در بازار تلویزیون شاهد کاهش قیمتی باشیم، اما به دلیل اینکه فضای روانی برای کاهش قیمتها در بازار ایجاد شده است، ناچار به کاهش پنج تا 15 درصدی قیمتها در بازار و علاوه بر این ارایه تخفیفهای پنج تا 10 درصدی به عنوان پروموشن (هدیه ضمن خرید) به خریداران شدیم.
به گفته وی، با توجه به چنین کاهش قیمتی در بازار شاهد رشد تقاضا بودیم و این موضوع به رونق بازار کمک کرد.
معصومی، یکی دیگر از فعالان بازار تلویزیون هم در اینباره میگوید: برندهای الجی و سامسونگ به عنوان مطرحهای بازار تلویزیون ایران طی ماه گذشته اقدام به کاهش قیمتها در بازار کردند که چنین موضوعی رونق بازار در پی داشت. وی که معتقد است کاهش قیمت بیشتر به دلیل وجود فضای رقابتی بین برندها صورت گرفته است گفت: با توجه به اینکه تولیدات داخلی بابت واردات قطعه از ارز آزاد استفاده نمیکنند کاهش قیمتها در این حوزه منطقی نیست.
یکی دیگر از فعالان بازار نیز با تایید این موضوع گفت؛ با توجه به این کاهش قیمت در بازار شاهد رشد تقاضا برای سایزهای بزرگتر از 47 اینچ تلویزیونهای سهبعدی و همچنین پلاسماها هستیم. به گفته فعالان بازار؛ تلویزیونهای پلاسما قیمت کمتری نسبت به LEDهای سه بعدی دارند و همین عامل منجر به رشد تقاضا و محبوبیت این نمونه از تلویزیونها در بازار داخلی شده است. همین موضوع سبب رشد عرضه نمونههای پلاسما با برندهای الجی و سامسونگ در بازار داخلی شده است که قیمت کمتری نسبت به پلاسماهای پاناسونیک دارند.
یعقوبی یک فعال بازار در این باره گفت: تلویزیونهای پلاسما که دارای مزایا و ویژگیهایی هستند که رزولوشن بالا، مصرف پایین انرژی، نمایش رنگهای زنده و …. برخی از ویژگیهای آن است. اما این ویژگیها در نمونههای موجود در بازار که با برندهای وطنی تولید شدهاند در حد و اندازه برند اصلی عرضهکننده پلاسما (پاناسونیک) نیست.
این فعال بازار و نماینده شرکت بانیان الکترونیک با بیان این مطلب که در حال حاضر تلویزیونهای پلاسمای پاناسونیک از تکنولوژی خاص نئوپلاسما که در نمایش رنگها و وضوح تصویر سنگ تمام گذاشتهاند بهرهمندند گفت؛ قیمت بالای تلویزیونهای پاناسونیک در مقایسه با سایر برندها به دلیل قابلیتهای بالای این تلویزیونهاست.
وی افزود: امیدواریم با کاهش بیشتر قیمت دلار این مشکل رفع شود. به گفته وی، قطعا کاهش نرخ دلار به نفع واردکنندگان خواهد بود و منجر حذف پدیده تک برنید شدن در بازار تلویزیون خواهد شد.
