جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مدیریت بی ‌دردسر تمام تجهیزات سیار شبکه

محتوای جدول

تجهیزات سیار شبکه یا در اصطلاحBYOD، چون هم از قابلیت ارتباط بی‌سیم با شبکه و اینترنت و هم نقل و انتقال نامحدود برخوردارند و از طرف دیگر تا حد زیادی استفاده شخصی دارند، بسیار آسیب‌پذیر و از نظر امنیتی شکننده هستند.
اگرچه کار با این تجهیزات برای کاربران آنها بسیار ساده است، اما مدیریت، تأمین امنیت، مانیتورینگ و پشتیبانی آنها برای مدیران آی.تی سازمان دست کمی از یک کابوس وحشتناک ندارد. به همین دلیل در بسیاری از سازمان‌ها و ادارات اجازه استفاده از تجهیزات همراه به کارکنان و حتی مدیران ارشد نیز داده نمی‌شود.

 به گزارش شبکه خبري دولت الکترونيکاز روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، تغییر و تحول در ساختار شبکه‌ها و افزایش نیاز مراکز سازمانی به استفاده از تجهیزات سیار، دیر یا زود سخت‌ترین مدیران شبکه را هم به زانو درخواهد آورد و چه خوب که مدیران آی.تی سازمان‌ها بدانند مدیریت و پشتیبانی تجهیزات سیار شبکه تنها با استفاده از یک نرم‌افزار حرفه‌ای مانیتورینگ، مثل Panda Cloud Systems Management دیگر یک کابوس نیست… بلکه یک فرایند خودکار و بی‌نهایت ساده است که به افزایش بازدهی سازمان و کاهش هزینه‌های سازمانی منجر می‌شود.

مدیریت تجهیزات سیار در شبکه
قابلیت جدید نرم‌افزار Panda Cloud System Management به مدیران شبکه این امکان را می‌دهد تا به صورت یکپارچه، متمرکز و امن، تمام تجهیزات سیار سازمان مثل لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و… را مدیریت و پشتیبانی کنند. 
این در حالیست که علاوه بر تمام سیستم‌های عامل ویندوز، این قابلت جدید می‌تواند سیستم‌های عامل Mac و نیز اندروید را هم پشتیبانی کند.

فرایندهای مربوط به مانیتورینگ 
هر کدام از تجهیزات سازمانی سیار را می‌توانید هم به صورت مجزا و هم در قالب یک پروفایل یا گروه کاربری، به همراه سایر تجهیزات، مدیریت کنید و فرایندهای مانیتورینگ را بر روی آنها انجام دهید. 
این فرایندها می‌توانند شامل گزارش گیری از وضعیت عملیاتی و امنیتی تجهیزات سیار مثل مکان یابی آنها در هر نقطه از جهان، فعال بودن ضدویروس و فایروال، ‌آپدیت بودن سیستم‌های عامل،‌ارزیابی میزان مصرف انرژی و … به صورت لحظه به لحظه (real-time) باشند.

مهم‌ترین فرایندهایی مانیتورینگ و پشتیبانی تجهیزات سیار سازمانی عبارتند از: 
– فهرست برداری از تمام تجهیزات سخت افزاری سیار در سازمان، به همراه تمام نرم‌افزارهای موجود در آنها 
– اطلاع از هر گونه تغییر نرم‌افزار یا تغییر سخت‌افزار در سیستم‌های سیار 
– به‌روزرسانی تمام نرم‌افزارهای کاربردی و سیستم‌های عامل در مواقع لزوم یا به صورت خودکار
– توزیع و نصب نرم‌افزار در سراسر شبکه به صورت یکجا 
– ایجاد، اعمال یا حذف سیاست‌های عملیاتی/امنیتی در مواقع لزوم 
– امکان دسترسی از راه دور به سیستم‌های سیار 
– مکان یابی دقیق سیستم‌های سیار 
– امکان قفل کردن دسترسی، حذف کامل اطلاعات محرمانه و یا بازیابی اطلاعات 

نرم‌افزار مانیتورینگ و پشتیبانی پاندا، یک ابزار ایده آل برای شما خواهد بود، اگر
– شما تسلط و کنترل کافی بر روی سیستم‌های سیار سازمان نداشته باشید
– وظیفه شما تنها به رفع اشکال،‌ عیب‌یابی و پشتیبانی مستقیم بر روی تک تک تجهیزات سیار سازمان تبدیل شده باشد
– می‌خواهید تا به صورت لحظه به لحظه و مستمر در جریان وضعیت عملیاتی و سلامت سیستم‌های سیار سازمان باشید
– می‌خواهید به طور متمرکز و یکپارچه، نرم‌افزارهای مورد نیاز کارکنان، اصلاحیه‌های مهم و بحرانی، به‌روزرسانی‌ها، افزونه‌های نرم‌افزاری و… را به طور خود کار در سراسر شبکه توزیع کنید 
– سازمان شما دارای یک شبکه پراکنده با ایستگاه‌های کاری متفرق با کارکنانی است که به طور دائم در حال رفت و آمد و مسافرت‌های کاری هستند
– ترجیح می‌دهید از امن‌ترین خدمات مبتنی بر اینترنت و فناوری ابر استفاده کنید و نگرانی در خصوص انتقال اطلاعات حساس و داده‌های عملیاتی به خارج از محیط سازمانی نداشته باشید. 
– می خواهید به محض بروز اشکال در هر کدام از سیستم‌های سیار شبکه و بدون اطلاع کاربران آن سیستم ها، ‌از این مسئله مطلع شوید
– می‌خواهید به سرعت و یا بدون ایجاد مزاحمت در فعالیت‌های کارکنان، مشکلات سیستمی آنها را در هر کجای جهان که باشند حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: