شبکه خبری دولت الکترونیک- امروزه مشتریان بانکداری میتوانند به طور متوسط کلیه تعاملات بانکی خود را از طریق گوشیهای هوشمند و یا تبلتها انجام دهند.
به گزارش شرکت Bain، امروزه مشتریان بانکداری میتوانند به طور متوسط کلیه تعاملات بانکی خود را از طریق گوشیهای هوشمند و یا تبلتها انجام دهند. در تحقیقات این شرکت به منظور رسیدن به این نتیجه گیری تقریبا 83 هزار مصرف کننده از 22 کشور مورد بررسی قرار گرفته اند. این تحقیقات نشان میدهد که مشتریان بیش از 50 درصد از امور و تعاملات بانکی خود را از طریق درگاههای دیجیتال انجام میدهند. در نتیجه این تحقیقات مشاهده میشود که موبایل، محبوب ترین روش بانکداری در 13 کشور شناخته شده و 30 درصد از کلیه تراکنشهای انجام گرفته از سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.
سهم مشتریان در استفاده از یک اپلیکیشن بانکداری موبایل در طول سال 2014، 19 درصد افزایش یافته و این افزایش شامل همه گروههای سنی جوامع هدف قرار میگیرد.تا همین اواخر، مصرف کنندگان روشهای دیجیتال را در کنار روشهای مرسوم بانکداری استفاده میکردند. برای مثال، با استفاده از دستگاههای موبایل، موجودی حسابهای بانکی خود را بررسی میکردند و برای سایر امور، از روش دیگری در کنار آن نیز کمک میگرفتند. در سال جاری، دادهها حاکی از کاهش معناداری در استفاده از نه تنها شعبههای بانکها، بلکه در استفاده از ATMها نیز هستند و حتی کاربریهای آنلاین از طریق کامپیوترها نیز کاهش یافته است و تقریبا 3 درصد از تراکنشها را به خود اختصاص داده اند.شرکت Bain در این بیانیه اعلام کرد: «بانکهایی که در سرویسهای وفاداری مشتری پیشتاز بوده اند، با سرمایه گذاری سنگین در ارائه سرویسهای موبایلی، تجربه بهتری در کسب سود به جای گذاشتند. آن بانکهایی که به طور مؤثر برای این موضوع سرمایه گذاری نکردند، مزایای مالی فزاینده ای را از دست خواهند داد و همچنین در توانایی خود برای سرمایه گذاری نیز عقب میمانند.»
منبع: شاپرک