کارت خون اهداء کنندگان اینترنتی شد

محتوای جدول

 

 

 

یکی از الزامات اساسی برای ورود سازمانها  به عصر دیجیتال آن است که فناوری ارتباطی و اطلاعاتی جدید، جانشین جریان مکاتبات بین هرم سازمانها  و مشتریان خدمات الکترونیکی شود. به عبارت دیگر تمام سازمانها  در تلاش هستند تا خود را برای فرایند دیجیتالی و جامعه اطلاعاتی آماده کنند؛ چراکه دولت الکترونیک ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد ارتباطات الکترونیک بین  شهروندان و خود دارد.

 

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، تا چند سال پیش روال معمول برای دریافت خدمات  سازمان انتقال خون , نظیر کارت خون ، حضور فیزیکی اهداکننده  به مرکز و یا دریافت کارت خون از طریق پست بوده است .که این دارای نواقص بسیاری بوده  است . با پیشرفت‌هـــای تکنولوژیک و اطلاع‌رسانی، برای نزدیک‌کردن محل ارائه خدمات به اهداکنندگان حرکت جدیدی توسط واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شده است .

یکی از مهمترین فعالیت ها امکان برقراری ارتباط میان مراکز خونگیری توسط خطوط امن مخابراتی بوده است , در این راستا تغییرات بسیار اساسی در بستر ارتباطی داخلی و خارجی نظیر خرید سخت افزار های به روز در سازمان صورت گرفته است .  سپس گسترش مراکز صدور کارت خون اهدا کننده از یک مرکز به تمامی نقاط متصل به نقطه مادر شده است . این امر باعث بالارفتن سطح رضایتمندی اهداکنندگان از خدمات ارائه شده گردیده است ولی واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات تنها مخاطبان خود را محدود به حضور فیزیکی اهدا کنندگان در مراکز خونگیری نکرده است و از واژه دولت الکترونیک کمال استفاده را برده و خدمات خود را به دو دسته تقسیم کرده است .در گام‌ نخست، استفاده از رایانه‌های شخصی برای این منظور مورد توجه قرار گرفت . هم اکنون بیشتر خدمات دولت قابل دسترسی توسط همین رایانه های شخصی بوده و یکی از این خدمات شامل کارت خون تحت وب است  . کارت خون تحت وب یکی از خدمات از پیش تعیین شده واحد فناوری اطلاعات بوده است که در مدت یکسال با بهره گیری از تیم قوی برنامه نویسی و امنیت شبکه محقق شده و هم اکنون از طریق آدرس ehda.ibto.ir دراختیار اهداکنندگان عزیز قرارگرفته است .

این قابلیت باعث شده است  تا اهداکنندگان در کوتاه ترین زمان ممکن توسط رایانه شخصی خود و با کمترین پهنای باند اینترنتی از آخرین وضعیت اهدای خون خود مطلع شده و یا پیگیری های لازم را در اسرع وقت انجام دهند . گام بعدی ایجاد کیوسک‌های ارائه خدمات ( نظیر آنچه در شبکه‌های بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد) به اجرا در خواهد آمد که این نیز یکی از پروژهای واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای ارائه خدمات هر چه بیشتر به اهداء کنندگان می باشد که پیش نیاز های لازم جهت اجرا و تحقق آن در حال حاضر توسط تیم فنی در حال بررسی می باشد.

به‌طورخلاصه، مزایای کارت خون تحت وب  عبارتند از:

1-      عدم مراجعه حضوری اهدا کننده جهت دریافت کار خون

2-      کوتاه شدن زمان آگاهی اهد اکننده از وضعیت سلامتی از طریق آزمایشات انجام شده بر روی خون اهدایی در هر ساعت از شبانه روز

3-      عدم دسترسی افراد متفرقه  به کارت خون اهدا کننده (امنیت اطلاعات)

4-      در یک جمله تحقق واژه تکریم ارباب رجوع به نحو مطلوب

در پایان لازم به ذکر است که این سازمان معیار خود را بر پایه شعار اهدا خون سالم اهدا زندگی  قرار داده و همواره خود را موظف به ارائه خدمات مناسب به اهدا کننده دانسته و بر این اصل معتقد است که اهدا خون عملی است انسان دوستانه و اهدا کننده شایسته دریافت بهترین خدمات می باشد .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: