کلنگ ساخت بندر خشک فناوری اطلاعات به زمین خورد

محتوای جدول

کلنگ احداث نخستین بندر خشک مبتنی بر وب با هدف کاربردی کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی و نظارت بر کالا به صورت غیرحضوری به زمین زده شد و به زودی فاز نخست این پروژه به بهره‌داری می‌رسد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, مجوز احداث نخستین بندر خشک فناوری اطلاعات اردیبهشت ماه امسال با تصویب هیات دولت صادر و اقدامات آن در وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی انجام شده است.
در این راستا گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد احداث این بندر را با بودجه سه هزار میلیارد ریالی و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قائم مقام وزیر، رییس سازمان تامین اجتماعی کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار یزد کلید زد.
محمدرضا رضایی‌نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان در این مراسم با اظهار امیدواری اینکه بهره‌برداری کامل از نخستین بندر خشک مبتنی بر وب در دولت تدبیر و امید به اتمام برسد گفت: احداث این بندر با هدف ترانزیت ارتباطی کالا و توسعه تجارت الکترونیکی برای نخستین بار با سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در حال انجام است و به زودی فاز نخست آن به بهره‌داری می‌رسد.
وی با تاکید بر اینکه این بندر در ‌هاب منطقه‌ای کشور و در نقطه سوق الجیشی ترانزیتی ایران قرار گرفته است، افزود: این نقطه دسترسی‌های ریلی، هوایی و ترانزیتی از محورهای شمال جنوب و همچنین شرق به غرب را داراست و در این پروژه از الگوی ترانزیتی جاده ابریشم الهام گرفته شده است.
رضایی نژاد گفت: با افتتاح این بندر، تجار و بازرگانان ایرانی نیاز به حضور فیزیکی در بندرهای فعلی کشور را ندارند و تمامی امور مربوط به ترخیص کالاها به صورت غیرحضوری انجام می‌شود؛ همچنین دسترسی و نظارت بر کالای وارد شده به کشور مبتنی بر وب است و تمامی امور مربوط به کمرگ نیز به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام
خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: