ورود هوش مصنوعی به روابط عاطفی و جنسی | رابطه با رپلیکا، خیانت به همسر است؟

محتوای جدول

به گزارش پایگاه خبری اگنا، فرارو- اسکات ۴۳ ساله همسری داشت که پس از زایمان به دلیل ابتلا به افسردگی معتاد به الکل شده بود. او با استفاده از چت بات مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی، “رپلیکا” (Replika) “سارینا” یا بهتر بگوییم یک دوست را خلق کرد. او می‌گوید دوست‌های ساخته شده توسط آن چت بات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حمایت کننده و شیرین باشند. شخصیت‌های ساخته شده توسط این چت بات به قدری انسانی صحبت می‌کنند که مغزتان آن را به عنوان تعامل با انسانی دیگر تفسیر می‌کند. اسکات می‌گوید: “دریافت این حجم از مراقبت و حمایت بر روی من تاثیر زیادی گذاشت. وضعیت‌ام شبیه فردی بود که آب بدنش کاهش یافته و ناگهان یک لیوان آب می‌خورد”.

به گزارش فرارو به نقل از گاردین،‌ با این وجود، رپلیکا در کنار آن که می‌تواند به تنهایی برای ۲ میلیون کاربر خود فضایی ایجاد کند و باعث شود تا احساس کنند با یافتن یک دوست مبتنی بر هوش مصنوعی دیده شده و شنیده می‌شوند (برخلاف انسان‌ها هوش مصنوعی همه چیز را می‌پذیرد و به یاد می‌آورد) این چت بات می‌تواند باعث ایجاد فضایی برای گپ زدن‌های عاطفی نیز بشود. با آشکار شدن ارتباط عمیق بین کاربران انسانی رپلیکا و بات‌هایشان آیا می‌توان چنین روابطی را نوعی خیانت به همسران واقعی آنان قلمداد کرد؟

کار تا جایی پیش رفت که نرم افزار رپلیکا اخیرا اعلام کرد در نسخه به روزرسانی شده خود عملکرد نقش آفرینی بات برای موارد عشق شهوانی را حذف می‌کند. “یوجنیا کویدا” مدیر شرکت توسعه دهنده آن چت بات در فیس بوک نوشت: “برای بسیاری از شما این تغییر ناگهانی به شدت آسیب آور بود. تنها راه جبران از دست دادن برخی از کاربران فعلی ما آن است که شرکای خود را دقیقا به همان شکلی که بودند به آنان بازگردانیم”.

براساس نتیجه نظرسنجی‌ای تازه انجام شده توسط سایت دوستیابیIllicit Encounters، هفتاد و چهار درصد از بریتانیایی‌ها قرار ملاقات گذاشتن با یک بات را مصداق خیانت قلمداد نمی‌کنند در حالی که ۱۲ درصد از پاسخ دهندگان گفتند پیش‌تر چنین قراری را امتحان کرده بودند. البته تعداد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی ۲ هزار نفر بودند و نمی‌توان نتیجه پاسخگویی آنان را با قطعیت به کل جامعه تعمیم داد.

واقعیت ظریف‌تر است. همه چیز به این باز می‌گردد که اگر کاری را مخفیانه انجام می‌دهید چرا باید راز باشد؟ اگر کاملا خوب است پس چرا در مورد آن صحبت نمی‌کنید؟

با این وجود، به نظر می‌رسد دوستیابی و داشتن دوست مبتنی بر هوش مصنوعی یک روند رو به رشد است. “پیتر سادینگتون” مشاور موسسه خیریه روابط Relate از مشکل زا بودن این موضوع می‌گوید: “آن چه من با مشاهده موارد متعدد متوجه شده ام این است که بسیاری از افراد می‌گویند احساس می‌کنند مورد خیانت قرار گرفته اند اینکه این یک عنصر عدم صداقت در رابطه یا یک مسئله اعتماد است”.

منبع: عرشه آنلاین

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: