مخابرات مشترک ADSL نمی‌گیرد

محتوای جدول

به گفته مدیرکل روابط عمومی مخابرات ایران با توجه به توقف فروش پهنای باند توسط شرکت زیرساخت، مخابرات دیگر نمی‌تواند سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) جدید واگذار کند.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,داوود زارعیان در خصوص اینکه با قطع فروش اینترنت از سوی زیرساخت به شرکت مخابرات، تکلیف مشترکان این شرکت چه می‌شود، گفت: شرکت زیرساخت فروش و ارایه خدمات جدید به شرکت مخابرات را متوقف کرده؛ اما فروش خدمات سابق به مخابرات و همراه اول ادامه دارد.
وی افزود: به این ترتیب در سرویس اینترنت مشترکان مخابرات خللی وارد نخواهد شد. اما با قطع فروش اینترنت به مخابرات، این شرکت نمی‌تواند پورت ADSL (اینترنت پرسرعت) جدید واگذار کند.
وی گفت: البته بدهی مورد نظر شرکت زیرساخت در شرایطی اعلام می‌شود که این شرکت با مخابرات در بحث پرداخت‌ها اختلاف اساسی ندارند؛ بلکه در بخشی از حساب‌ها تفاوت نظر وجود دارد.

مخابرات باید حق بیت‌المال را بپردازد
در همین حال رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با تاکید بر بدهی مخابرات به این وزارتخانه و وجود قانون در حوزه ICT گفت: همان طور که شرکت مخابرات ایران، سرویس و ارتباط مشترکان بدهکار خود را قطع می‌کند تا این مشترکان نسبت به تسویه حساب خود اقدام کنند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز این حق را دارد که ارایه سرویس به مخابرات را به عنوان یک مشترک قطع کند.
محمدرضا فرنقی‌زاد با بیان اینکه مخابرات مشترک وزارت ارتباطات و زیرساخت محسوب می‌شود، افزود: شرکت مخابرات ایران موظف است که حق بیت‌المال را پرداخت کند.
وی با بیان بدهی چهار هزار و 500 میلیارد ریالی مخابرات به شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: این مبلغ شاید از نظر مخابرات جزیی باشد اما از دید ما بدهی محسوب می‌شود و اختلاف حساب نیست.
فرنقی‌زاد با تاکید بر اینکه تاکنون جلسات متعددی با مخابرات برای رفع اختلافات مالی گذاشته شده است، افزود: مخابرات به موارد مطرح شده تمکین نکرده است؛ لذا این شرکت باید ابتدا بدهی خود را بپردازد و سپس درخواست برگزاری جلسه برای رفع مشکلات باشد؛ در همین حال مخابرات نباید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را که رگولاتور این حوزه محسوب می‌شود متهم به حمایت یک جانبه از زیرساخت کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: