به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, سامانه تحت وب گزارشهای مدیریتی شبکه پستی کشور با هدف ارایه گزارشهای متنوع و کلان از وضیعت کلی پست و به منظور بهرهبرداری مدیران و متولیان مجموعه، توسط مرکز فناوری اطلاعات شرکت پست تهیه و تولید شده است.
این سامانه به عنوان مرجع آمار و اطلاعات عملکردی شرکت پست شامل بخشهای گزارشی مختلف همچون گزارشهای مالی آماری، گزارشهای کیفی و گزارشهای تحلیلی به شمار میرود.
تحلیل و تصمیمگیری دقیق براساس دادهها و اطلاعات موجود در این سیستم، مستلزم تجمیع حداکثری ترافیک و درآمد خدمات در سامانه مذکور است.
مرکز فناوری اطلاعات شرکت پست از مدتها قبل با همکاری واحدهای ستادی و بدنه اجرایی این شرکت، نسبت به ایجاد و بهرهبرداری از زیرساختهای ارسال اطلاعات مرسولات قراردادهای خاص، نظیر توزیع مرسولات کارت سوخت از طریق شبکه اینترانت به بانکهای اطلاعاتی مستقر در مرکز داده پست و تولید بستههای نرمافزاری مرتبط اقدام کرده که این امر موجب شناسایی بیش از پیش ترافیک و درآمد کل شبکه پستی در سامانه گزارشهای مدیریتی این شرکت شده است.
شرکت پست اعلام کرده که در حال حاضر برخی از قراردادهای منعقده در سطح شبکه پستی به علت مواردی نظیر ترافیک بالای مرسولات و یا وجود نرخ نامه اختصاصی از استانداردهای در نظر گرفته شده در سیستم نرمافزاری قبول مرسولات پستی تبعیت نمیکنند که این امر باعث قبول فیزیکی مرسولات اینگونه قراردادها و عدم امکان مدیریت و نظارت بر عملکرد آنها توسط سیستم جامع گزارشهای مدیریتی شده است.
بر این اساس طی ماههای گذشته مرکز فناوری اطلاعات شرکت پست با استفاده از زیرساختها و بستههای نرمافزاری تولید شده موفق به ارسال حجم قابل توجهی از اطلاعات قراردادهای خاص شبکه به سامانه گزارشهای مدیریتی شده که قراردادهای توزیع مرسولات کارت سوخت و توزیع مرسولات نظام وظیفه از این نوع است.
براساس این گزارش اطلاعات تمامی قراردادهایی که از وب سرویس و یا کامپوننتهای مجزا به منظور تولید بارکدهای 20 رقمی استفاده میکنند باید از طریق زیرساختهای مذکور به مرکز داده شرکت پست ارسال شوند تا در سامانه گزارشهای مدیریتی مورد بهرهبرداری قرار گیرند.