محسن رنگیان: یک مطالعه جدید نشان می دهد که وب سایت های کوچک، از نظر مراجعه روزانه کاربر و بر اساس تعداد کلیک های آن ها، تاثیر نامتناسبی در ترافیک و نفوذ در مقایسه با وب سایت های بزرگتر دارند.
به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، این یافته ها، که در پایگاه EPJ B منتشر شده است، مفاهیمی برای برآورد ارزش سایتها و درآمد حاصل از تبلیغات مرتبط را دارا است.
در مطالعات قبلی، لینک سایت های بزرگ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته بودند، در حالی که مرور سوابق فردی، بینشی را برای درک رفتار جستجوی محلی اینترنت فراهم می کند.
با این حال، محققان موفق به ارائه اطلاعات، برحسب رفتار جمعی گشت و گذار سایت های گسترده اینترنتی نشدند. از این رو، برای درک فعل و انفعالات پیچیده بین وب سایت ها، تجزیه و تحلیل ترافیک سایت ها، که اشاره به جریان تعدد کلیک ها بین وب سایت ها دارد، لازم به نظر می رسد.
در این مطالعه، تجزیه و تحلیل شبکه های مبتنی بر کلیک کردن، متشکل از 1000 وب سایت محبوب مورد بررسی قرار گرفت. سپس محققان یافته های خود را از طریق تجزیه و تحلیل جریان شبکه و ردیابی حرکت کاربران معتبر می سازند.
محققان دریافتند که دسترسی به وب سایت ها در شبکه های مبتنی بر کلیک کردن، خیلی آهسته تر از سطح ترافیک سایت های مطالعه شده افزایش می یابد. بر خلاف تصور، این مطالعه بر اساس تعداد کلیک ها، نشان می دهد که شبکه اینترنت صرفا به وسیله ی چند مرکز فعالیت کامپیوتری ایجاد نشده است و سایت های کوچک شانس بیشتری برای به دست آوردن محبوبیت نسبت به سایت های بزرگتر دارند. آنها از الگوی به اصطلاح “ثروتمند، ثروتمندتر می شود” پیروی نمی کنند، و این نشان می دهد که ناوبری کاربر، نابرابری ترافیک را در میان وب سایت ها افزایش می دهد.