بدافزارهای Android در قالب بازی

محتوای جدول

بدافزار Androidاخیراً دو نمونه بدافزار در محیط Android شناسایی شده اند که در ظاهر بازی برای گوشی های هوشمند Android هستند.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، این دو بدافزار در قالب بازی هایی به نام Super Mario Bros و GTA3-Moscow City بر روی سایت رسمی Google Play عرضه شده بودند. تا قبل از برداشتن این دو بدافزار از روی سایت، هر کدام حدود یک هزار دفعه توسط کاربران دریافت شده بودند.

این دو بدافزار از روش نسبتاً جدیدی برای انجام فعالیت مخرب خود و در ضمن برای پنهان نگه داشتن هدف اصلی فایل مخرب، استفاده می کردند. این بدافزارها عملیات خود را در دو مرحله به اجرا می گذاشتند. پس از نصب فایل اولیه بر روی گوشی هوشمند Android و فعال شدن آن، فایل مخرب اصلی توسط برنامه اولیه از اینترنت دریافت شده و بر روی گوشی نصب می گردید. برنامه مخرب اصلی اقدام به ارسال SMS به شماره های ویژه ای در کشورهای اروپای شرقی می کرد. هدف از این کار، کسب درآمد بود.

با آنکه شرکت Google مدتی است که برنامه های Android عرضه شده بر روی سایت های رسمی خود را به طور خودکار کنترل کرده و در اغلب موارد قادر است برنامه های مخرب و مشکوک را شناسایی و حذف کند، ولی با این روش جدید بدافزارها، کنترل خودکار Google کافی نبوده و به نظر می رسد که قادر نیست مرحله دوم فعالیت مخرب بدافزار را تشخیص دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: