پيامک تلفن ثابت سرويسي است که مدتي از ارائه آن ميگذرد با اين وجود اگرچه شرکتهاي مختلف از ين سرويس استقبال خوبي کردهاند، اما به نظر ميرسد در ميان عامهي مردم استفاده از پيامک تلفن ثابت چندان جا نيفتاده است.
به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، سميعالله صادقي- عضو هيات مديره شرکت مخابرات استان تهران، در پاسخ به سوالي مبني بر ميزان استفاده کاربران خانگي از اين سرويس گفت: معمولا براي ارسال و دريافت اين نوع پيامکها به گوشيهاي خاصي نياز است که شايد عدم دسترسي کاربران به اين نوع گوشيها يکي از مهمترين دلايل استفادهي به نسبت کمرنگ کاربران خانگي از اين سرويس باشد.
وي ادامه داد: از سوي ديگر از آنجا که گوشي تلفن ثابت مانند تلفن همراه وسيلهاي شخصي نيست و تمامي اعضاي خانواده مي توانند به پيامکهاي آن دسترسي داشته باشند، تا حدي استقبال از اين سيستم کمرنگ شده اما با اين وجود شرکتهاي مختلف از اين سرويس استقبال خوبي داشتهاند.
او در عين حال عنوان کرد: زماني که بحث پيامکهاي تلفن ثابت مطرح شد در واقع اين پيامکها به عنوان مکملهاي پيامکهاي موبايلي مطرح شدند و حال کاربران ميتوانند از طريق يک کيبرد و رايانه و با دسترسي به اينترنت بدون اشغال شدن خطهايشان از اين سيستم استفاده کنند و براي اين کار تنها کافي است به مراکز مخابراتي و يا پايگاه اينترنتي مخابرات استان تهران مراجعه کنند تا بتوانند نام کاربري و رمز ورود مخصوص خود را دريافت کنند.
صادقي همچنين يادآور شد: در نهايت پيامکهاي تلفن ثابت در ابتداي راه هستند و به مرور با ميزان استفاده از آنها در سطح جامعه گسترش خواهد يافت.
عضو هيات مديره شرکت مخابرات استان تهران دربارهي هزينه اين پيامکها هم توضيح داد: اگر قرار باشد پيامکي از يک تلفن ثابت به يک تلفن ثابت ديگري در همان شهر ارسال شود، هزينهي آن معادل يک پالس يعني 51.03 خواهد بود. در صورتي که پيامکي به تلفن همراه و يا استان ديگري ارسال شود هم هزينهي آن معادل دو پالس محاسبه خواهد شد.
صادقي در پايان يادآور شد: در صورتي که حجم پيامکهاي ارسالي زياد باشد و به عنوان مثال يک شرکت از اين سيستم استفاده کند، تعرفهها با قيمت ارزانتري نيز قابل ارائه خواهد بود.