بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال آینده 30درصد رشد دارد

محتوای جدول

اگنا – معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن رد خبرهای منتشر شده درباره کاهش بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه سال آینده گفت: نه تنها بودجه کاهش نیافته، بلکه 30 درصد هم رشد دارد.

Image result for ‫وزارت ارتباطات‬‎

به گزارش اگنا، «برات قنبری» روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره کفایت بودجه پیش بینی شده برای اجرای برنامه های این وزارتخانه در سال آینده گفت: توجه به بخش خصوصی برای تامین نیازهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از سیاست های این وزارتخانه است.

برخی پایگاه های خبری در روزهای اخیر ادعا کرده اند بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال آینده کاهش یافته است.

معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: مقرر است برای اجرای برنامه های پیش بینی شده 40 درصد بخش دولتی و 60 درصد هم بخش خصوصی سرمایه گذاری کند و بدین ترتیب اجرای پروژه ها با کمک بخش خصوصی پیش خواهد رفت.

قنبری افزود: تلاش می شود بیشتر در بخش هایی از سرمایه گذاری دولتی استفاده شود که بخش خصوصی توانایی ورود به آنها را نداشته باشد.

به گزارش اگنا، پیشتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بودجه سال آینده این وزارتخانه را مطلوب اعلام کرده و افزوده بود: با تامین بودجه درنظر گرفته شده برای سال آینده، قول هایی که به مردم داده شده است ، محقق خواهد شد.

وی در حاشیه دومین همایش ملی خدمات عمومی الزامی «آی سی تیICT» (ارتباطات و فناوری اطلاعات) در مناطق محروم و روستایی که پانزدهم آذرماه جاری برگزار شد، در پاسخ به ایرنا گفت: با همراهی دولت و سازمان برنامه و بودجه، در صدد تحقق اهدافی هستیم که به مردم قول اجرای آن را داده ایم.

واعظی به تخصیص سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای اینترنت روستایی اشاره کرده و گفته بود: برای شبکه ملی اطلاعات نیز رقم خوبی پیش بینی شده است. همچنین بودجه مناسبی برای تحقق دولت الکترونیک در نظر گرفته شده است که امید می رود طرح های مذکور با تخصیص بودجه عملیاتی شوند.

به گزارش اگنا، دولت در لایحه بودجه سال 1396 کل کشور بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را 312 میلیارد و 402 میلیون و 600 هزار تومان در نظر گرفته است.

از مجموع بودجه در نظر گرفته شده برای مجموعه وزارت ارتباطات 51 میلیارد و 697 میلیون و 700 هزار تومان بودجه جاری، 156 میلیارد و 654 میلیون و 900 هزار تومان عمرانی و 104 میلیارد و 50 میلیون تومان مابقی هزینه ها پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: