اگنا-بیشترین تعداد کلاهبرداری در فضای مجازی، مربوط به معاملات انجامشده در سایتهای دیوار و شیپور است.

ما در مثلثی قرار گرفتهایم که یک ضلع آن کلاهبردار، یک ضلع مالباخته و ضلع دیگر کالای مورد کلاهبرداری است.
به گفتهی اکبری، با رشد فضای مجازی در ایران برخی شرکتها اقدام به فروش خدمات و کالا در اینترنت کردهاند، وی معتقد است اگرچه این کار باعث سهولت شهروندان میشود ولی خلأهایی از سوی فروشنده و خریدار وجود دارد که باعث میشود فروشنده مالش و خریدار پولش را از دست بدهد.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با تأکید بر اینکه شیپور و دیوار کلاهبردار نیستند، گفت:
میدانیم که این دو سایت کلاهبردار نیستند؛ ولی افراد سودجو و شیاد از فضای آنها برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده میکنند.
اکبری در توضیح این مدل از کلاهبرداری، از قرار دادن تصاویر خودروها و موتورهای سرقتی در سایت شیپور و دیوار و ترغیب خریدار با قیمت پایینتر صحبت کرد.
به گفتهی وی در برخی موارد نیز دیده شده است که از مشتری بیعانه دریافت شده ؛ اما پس از دریافت مبلغ، فروشنده تلفن خود را خاموش کرده است.
منبع: زومیت