سیم کارت در ایران 19 ساله شد

محتوای جدول

شرکت مخابرات ایران با اعلام 19سالگی موبایل در ایران از آمادگی شرکت ارتباطات سیار برای ارائه نسل های 3 و 4 موبایل در کشور خبر داد.
 
 

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,19 سال پیش در چنین روزهایی با واگذاری 4 سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم کارت تلفن همراه در ایران رسما آغاز شد.

بهره برداري از اولين فاز شبكه تلفن همراه كشور، 19 مرداد ماه سال 1373 در شهر تهران با استفاده از 176 فرستنده و گيرنده در 24 ايستگاه راديويي و با ظرفيت 9200 شماره آغاز شد.

به دنبال استقبال غيرمنتظره و بی نظیر مردم از اين پديده، شركت مخابرات ايران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به كل كشور بر آمد. بنابراين با توجه به نياز و تقاضاي مردم به اين پديده، فعاليتهايي متناسب با جهت گيري جهاني براي توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالي مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت.

در ادامه این برنامه هيات وزيـــران بنا بــه پيشنهــاد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اساسنامه شركت ارتباطات سيار را با سرمايه 2000 ميليارد ريال تصويب کرد و تمامی وظايف امور ارتباطات سيار شرکت مخابرات ايران به شرکت ارتباطات سيارایران واگذار شد.

با جدي شدن خصوصي‌سازي صنعت مخابرات كشور و اهميت حضور در بازار رقابت تجاري، اين شركت از سال 1386، داراي نام، نشان، رنگ و شعار تجاري وي‍ژه خود شد. همچنین در سال 1389پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

هم اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران حدود 60میلیون مشترک دارد و 1169 شهر و 70هزار کیلومتر از جاده های کشور را تحت پوشش قرار داده است. ضریب نفوذ این اپراتور حدود 72درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با 271 اپراتور در 112 کشور جهان برقرار است.

براساس اعلام شرکت مخابرات ایران هنگامی که در سال 1373، عرضه سیم کارت در کشور آغاز شد، ایران در منطقه پیشتاز بود و در جهان نیز تلفن همراه تکنولوژی نوینی محسوب می شد. اما نسل سوم تلفن همراه در حالی با تاخیر وارد کشور شده که برخی کشورها در حال راه اندازی نسل چهارم تلفن همراه هستند و متاسفانه برغم فراگیر نشدن نسل سوم تلفن همراه در کشور، مدت انحصار عرضه این نسل با اراده ای خارج از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمدید شده است.

این در حالی است که اپراتور همراه اول آمادگی خود را اعلام کرده که به محض دریافت فرکانس های مورد نیاز از سوی سازمان تنظیم مقررات، بخش رادیویی خود را  برای ارائه نسل های بالاتر ارتقا دهد تا حدود 60  میلیون مشترک این اپراتور در کشور امکان برخورداری از مزایای نسل های جدیدتر (نسل 3و 4) را بدست آورند.

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: