تومان0.00 0 سبد خرید
  • خانه
  • آموزش
    • ثبت نام کنفرانس ها
  • اخبار
    • امنیت و پدافند سایبری
    • انتخاب سردبیر
    • تجهیزات هوشمند
    • شهرداری و شهر هوشمند
    • فناوری اطلاعات
    • فناوری های نو
    • همایش ها و نمایشگاهها
  • بازی های رایانه ای
    • برنامه های ویندوزی
  • تبلیغات
  • دانلود
    • اپلیکیشن
    • نشریه زمان تحول
  • مقالات
    • گفتگو
    • مقالات
    • فیلم
    • نقد و بررسی
منو
  • خانه
  • آموزش
    • ثبت نام کنفرانس ها
  • اخبار
    • امنیت و پدافند سایبری
    • انتخاب سردبیر
    • تجهیزات هوشمند
    • شهرداری و شهر هوشمند
    • فناوری اطلاعات
    • فناوری های نو
    • همایش ها و نمایشگاهها
  • بازی های رایانه ای
    • برنامه های ویندوزی
  • تبلیغات
  • دانلود
    • اپلیکیشن
    • نشریه زمان تحول
  • مقالات
    • گفتگو
    • مقالات
    • فیلم
    • نقد و بررسی
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگنا | آزانس خبری فناوری > Blog > دسته‌بندی نشده > اقدامات ویژه وزارت ارتباطات برای حجاج
دسته‌بندی نشده

اقدامات ویژه وزارت ارتباطات برای حجاج

admin
Last updated: 1394/07/11 \ق.ظ\30 9:15 قبل از ظهر
By admin 5 Min Read
Share
SHARE

وزارتاگنا- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: در پی وقوع حادثه دردناک منا اقدامات ویژه‌ای برای رفاه حال حجاج بیت الله الحرام، انجام شد.

 

به گزارش آژآنس خبری دولت الکترونیک به نقل از تسنیم، در پی وقوع حادثه دردناک منا و به منظور رفاه حال حجاج بیت الله الحرام، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمهیدات ویژه‌ای برای حادثه دیدگان این واقعه اسفبار در نظر گرفت.

به طوریکه به گفته مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت، با توجه به این حادثه ناگوار ترافیک تلفنی بین ایران و عربستان با افزایش رو‌به‌رو شد؛ حجم ترافیک خروجی دو صفر به مقصد کشور عربستان در روزهای دوم مهر (عید قربان) و سوم مهر با افزایش چهار برابری به ترتیب به ۷۲۷۴۶۵ و ۶۵۴۸۸۱ دقیقه رسید.

از این رو به گفته مهندس معدنی پور با توجه به پیش‌بینی‌های لازم و تشکیل کمیته‌های ویژه در شرکت ارتباطات زیرساخت و همکاری اپراتورهای همراه کشور برای حفظ پایداری کیفیت ارتباطات در بالاترین سطح، تمامی درخواست‌ها به مقصد عربستان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های ارتباطی کشور و ظرفیت‌های مسیرهای بین‌الملل با موفقیت برقرار شد.

وی در خصوص راهکارهای شرکت ارتباطات زیرساخت برای تسهیل ارتباط زائران در این ایام گفت: امسال همانند سال‌های  گذشته این شرکت ظرفیت‌های مستقیم و ترانزیتی خود را با اپراتورهای کشور عربستان افزایش داد و علاوه بر مسیرهای مستقیم، شمار اپراتورهای ترانزیتی را به ۱۰ شرکت افزایش داد و هم‌زمان کیفیت ارتباطات شرکت‌های ترانزیتی نیز تحت کنترل و پایش ویژه قرار گرفته است.

همچنین براساس ترافیک‌سنجی انجام شده بیشینه ASR ترافیک صادره ۴۵ درصد ثبت شد و متوسط زمان مکالمات (ACT) در حدود ۲ دقیقه بوده است.

طبق اظهارات مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت، بیشترین ترافیک حجاج ایرانی از طریق شبکه تلفن همراه اول بوده است که حدود ۵۸ درصد کل ترافیک را تشکیل می‌دهد و پس از آن شبکه ایرانسل ۲۱ درصد، شبکه تلفن‌ ثابت استان‌ها ۱۸ درصد و شبکه اپراتورهای رایتل و تالیا نیز ۳ درصد ترافیک حجاج را به خود اختصاص داده‌اند.

از طرف دیگر، اپراتورهای تلفن همراه هم با درک درست شرایط و دغدغه هموطنان درگیر در این حادثه، هر یک تسهیلات ویژه‌ای برای حجاج در نظر گرفتند.

توسط همراه اول، کلیه خطوط دائمی قطع شده حجاج بابت بدهی، وصل شد و سقف مبلغ استفاده از تلفن همراه برای حجاج به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت. به این ترتیب با ارسال پیامکی از حجاج درخواست می‌شود مبلغ استفاده از خط خود را در سه سطح «۵۰۰ هزار»، «یک میلیون» و «یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان» اعلام کنند. حجاجی که مبلغ سقف را اعلام نکنند، سقف استفاده از تلفن همراه‌شان همان مبلغ تضمین پرداخت عادی خواهد بود.

همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت کارکرد، هر روز پیامک اطلاع‌رسانی صورت حساب برای آنان، ارسال می‌شود.

به گفته مدیر روابط عمومی اپراتور دوم هم، از طریق دو نماینده مستقر در بعثه به حجاج خدمت‌رسانی می‌کند و اگر سیم‌کارت مشترکی به هر دلیلی سوخته، مفقود یا به سرقت رفته باشد همانجا سیم‌کارت جایگزین را بلادرنگ ارایه می‌کند و هرگونه مشکل حجاج در حوزه ارتباطی، توسط نمایندگان ایرانسل در عربستان پیگیری می‌شود.

وی در عین حال از راهکار این اپراتور جهت تسهیل ارتباط حجاج خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اختلال اپراتورهای عربی به علت افزایش حجم مکالمات، راهکار ارتباطی با ثبات‌تری در نظر گرفته شد و در توافق با هر ۳ اپراتور فعال در عربستان ارایه سرویس دیتا به حجاج عملیاتی شد.

به گفته او تا جای ممکن اختلالات به اپراتورهای عربستان اعلام و جهت رفع مشکلات از آنها پیگیری هم صورت می‌گیرد.

ضمن اینکه شرکت رایتل نیز با ارایه سیم‌کارت ویژه به زائرین حج تمتع اعلام کرد پایین‌ترین نرخ تعرفه حج را ارایه داده است.

 

You Might Also Like

تیک تاک برای نمایندگان آمریکایی ممنوع شد

این بازی های پولی اندروید را می‌توانید به صورت رایگان دانلود کنید

ذخیره پیش نویس مطالب ارسالی در اینستاگرام ممکن شد

ارائه خدمات اینترنت فوق سریع با خطوط انتقال برق

admin 1394-07-11
Share this Article
Facebook Twitter Email Print
Previous Article ادغام شرکت‌های مخابرات استانی هنوز قطعی نیست
Next Article همراه اول سیم‌کارت جعلی ندارد و رگولاتوری هم می‌داند
Leave a comment

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Stay Connected

Facebook Like
Twitter Follow
Youtube Subscribe
Telegram Follow
- Advertisement -
Ad image

Latest News

چگونه قاب شفاف گوشی را که به رنگ زرد درآمده است، تمیز کنیم؟
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس: طرح صیانت از دستور کار مجلس خارج شده است
دست رد ترکیه به پیشنهاد ایلان ماسک
تیک طلایی توییتر برای کسب و کارها ۱۰۰۰ دلار آب می‌خورد
Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?