« ۱۹۳» جایگزین پیکموتوری
مدیرعامل شرکت پست ایران با اعلام راهاندازی سرویس پست تلفنی با شماره ۱۹۳ گفت: این سرویس تا دو ماه آینده در ۹ استان بزرگ و به مرور تا پایان سال در کل کشور راهاندازی میشود که میتواند جایگزینی برای پیکهای موتوری باشد.
به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, محمدحسن کرباسیان درباره فاز آزمایشی راهاندازی سرویس پست تلفنی در اصفهان گفت: این سرویس امکان دریافت مرسولات پستی را از درب منزل و محل کار افراد و بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پستی فراهم میکند.
وی افزود: با استفاده از این سرویس، متقاضیان استفاده از خدمات پستی میتوانند با تماس تلفنی با شماره ۱۹۳ ماموران شرکت پست را به درب منازل و محل کار خود هدایت کرده و مرسولات پستی خود را تحویل داده و نرخ خدمات پستی را در محل پرداخت کنند.
کرباسیان درخصوص توزیع مرسولات پستی شهری و بین شهری از طریق این سرویس گفت: متقاضیان با استفاده از سرویس ۱۹۳ میتوانند مرسوله خود را با پستهای پیشتاز، عادی و ویژه به تمامی نقاط کشور بفرستند؛ همچنین این سرویس امکان ارسال مرسوله پستی را به صورت hand To hand در شهر نیز فراهم میکند که این امکان نظیر عملکرد پیکهای موتوری خواهد بود و ماموران پست بسته مورد نظر را در درب منازل و محل کار افراد تحویل گرفته و به آدرس مورد نظر میبرند. مدیرعامل شرکت پست با تاکید بر اینکه نرخ ارایه این خدمات همان هزینههای پستی است و به این دلیل به نظر میرسد از نرخ خدمات پیکهای موتوری و دیگر سرویسهای ارسال مرسولات کمتر باشد افزود: در فازهای بعدی اجرای این طرح، امکان دریافت پیامک پس از توزیع مرسوله پستی و تعیین زمان انتظار برای ارسال مرسوله برای مشترکان فراهم میشود.
وی با بیان اینکه این سرویس هماکنون در استان اصفهان راهاندازی شده و همزمان با روز جهانی پست –۱۷ مهر ماه- در تهران نیز فعال میشود، گفت: ظرف دو ماه آینده سرویس ۱۹۳ در ۹ استان بزرگ کشور و با راهاندازی مرکز پیام ۱۹۳ راهاندازی خواهد شد.
کرباسیان حفظ اطمینان از امنیت و ایمنی کالا را از جمله مزایای این سرویس برشمرد و گفت: این سرویس در وقت و هزینه افراد نیز صرفهجویی خواهد کرد و برخی معضلات فعلی نابسامانی پیکهای موتوری را برای انتقال مرسولات کاهش میدهد.