جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

آخرین اخبار از Edward Snowden افشاگر عملیات شنود PRISM

محتوای جدول

دادگاه فدرال آمریکا، Snowden را به سرقت دارایی های دولتی، انتشار اطلاعات امنیت ملی و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات محرمانه متهم کرده است.

 

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیکEdward Snowden کارمند سابق سازمان جاسوسی CIA و کارمند اسبق یکی از پیمانکاران سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) که اقدام به افشاگری درباره عملیات شنود و جمع آوری اطلاعات از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی توسط ارگان های امنیتی آمریکا کرد، اوایل هفته جاری کشور هنگ کنگ را ترک کرد.

وی که از آمریکا به هنگ کنگ فرار کرده بود، پس از مدتی مخفی شدن، اکنون طبق اعلام مقامات دولت هنگ کنگ، روز یکشنبه ۲ تیر ماه، از طریق قانونی و با یک پرواز عادی این کشور را به مقصد روسیه ترک کرد.

دادگاه فدرال آمریکا، Snowden را به سرقت دارایی های دولتی، انتشار اطلاعات امنیت ملی و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات محرمانه متهم کرده است.

مقامات آمریکایی از دولت هنگ کنگ خواستار استرداد وی شده و اعلام کرده بودند که گذرنامه آمریکایی وی باطل شده است. گر چه وی اکنون به روسیه رفته است ولی مقصد نهایی وی احتمالاً کشور اکوادور خواهد بود که از آنجا درخواست پناهندگی خواهد کرد.

گرچه دولت آمریکا می داند که هیچگاه روسیه حاضر به دستگیری و استرداد Snowden به آمریکا نخواهد شد، ولی برای حفظ آبرو هم که شده، درخواست استرداد را با مقامات روسی مطرح کرده اند.

طبق آخرین اخبار، به گفته رئیس جمهور روسیه، Snowden در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو نگه داشته شده تا هماهنگی های بعدی صورت گیرد.

وزیر امور خارجه اکوادور اعلام کرد که درخواست پناهندگی Snowden را در دست بررسی دارد و در ارتباط نزدیک با مقامات روسی برای انتقال وی به این کشور است.

سایت افشاگری WikiLeaks به هواداری از Snowden برخاسته و ضمن حمایت و پشتیبانی از اقدامات افشاگرانه وی، مشاوره حقوقی و هماهنگی با مقامات کشورهای مختلف را نیز برای وی فراهم می سازد.

Julian Assange بنیانگذار سایت WikiLeaks نزدیک به یک سال است که در سفارت اکوادور در انگلستان به نوعی زندانی است و علیرغم داشتن پناهندگی سیاسی از کشور اکوادور از بیم دستگیر شدن توسط پلیس انگلیس، قادر به ترک سفارت اکوادور نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: