جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

آغاز ارزیابی پورتال دانشگاه علوم پزشكي اراك

محتوای جدول

رئیس اداره آمار و فن آوري اطلاعات دانشگاه علوم پزشكي اراك از آغاز ارزیابی پورتال هاي دانشگاه خبر داد.

 

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، دکتر ريتا ظهيري افزود: از اواسط دهه 1990 حوزه پژوهشي جديدي به نام «وب سنجي» بر پايه روش هاي اطلاع سنجي جديد به وجود آمد كه كار آن، پژوهش درباره ماهيت و خصوصيات وب است. در وب­سنجی تلاش می­شود تا فعالیت­های مختلف موجود در محیط وب به صورت کمی درآمده و قابل اندازه­گیری شوند تا بتوان بر اساس اطلاعات کمی به دست آمده در خصوص رفتارها، آینده، بهبود روش­ها، طراحی سایت­ها، تقویت و اصلاح موتورهای کاوش و به طور کلی فعالیت در محیط وب تصمیم­گیری نمود. به همین منظور اداره آمار و فن آوري اطلاعات دانشگاه علوم پزشكي اراك مبادرت به ارزیابی پورتال هاي دانشگاه کرده است.

وی هدف از انجام این طرح را بازبینی و ارزیابی منظم پورتال ها از جنبه های ساختاری و محتوایی و به دنبال آن مشخص شدن نقاط ضعف و قوت آنها، راهبردی مناسب برای سیاستگذاری و تصمیم گیری عنوان کرد.

رئیس اداره آمار و فن آوري اطلاعات گفت: ارزیابی پورتال هاي دانشگاه می تواند عملکرد آنها را در مقایسه با یکدیگر مورد سنجش قرار دهد و مدیران واحدهاي تابعه دانشگاه می توانند از وضعیت حوزه تحت پوشش خود در مقایسه با ساير واحدها آگاه شوند.

وی با تشریح طرح وب سنجی دانشگاه که در اداره آمار و فن آوري اطلاعات در دستور کار است، افزود: برای ارزیابی پورتال ها از روش وب سنجی با تأکید بر پنج شاخص رتبه ترافیک، قابليت رويت، اندازه سايت، تعداد فايل هاي علمي موجود و طراحی استفاده خواهد شد.

ظهيري اضافه کرد: نظام ارزیابی پورتال هاي دانشگاه علوم پزشكي اراك، اطلاعات مربوط به رتبه ترافیک، ضریب تاثیر وب و طراحی هر پورتال را به طور مجزا محاسبه می کند و در نهایت رتبه کل هر پورتال را ارائه می دهد.

وی ادامه داد: با رشد روز افزون وب سایتهای مراکز آموزشی و پژوهشی ایران و اهمیت آنان در معرفی اینگونه مراکز و ارائه یافته های تحقیقاتی اعضای هیئت علمی و پژوهشگران، ارزشیابی آنها از جنبه های اعتباری، قابلیت اجرا، قابلیت استفاده و … ضروری است.

لازم به ذكر است دانشگاه علوم پزشكي در حال حاضر داراي 58 پورتال مي باشد كه جهت دسترسي به آنها مي توان به آدرس www.arakmu.ac.ir مراجعه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: