جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

آماده باش وزیر برای ارایه نسل چهارم موبایل

محتوای جدول

اپراتورها می‌توانند در صورت علاقه‌مندی برای ارایه خدمات نسل سه و چهار اقدام کنند و توصیه می‌کنم با توجه به اینکه در دنیا به سرعت اپراتورها در حال عبور از نسل سه به چهار هستند در ایران هم سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر به سمت نسل چهارم برود.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,  محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اظهاراتی مبنی بر ارایه نسل چهارم تلفن همراه در شرایطی که اکنون نسل سه با قطع تماس‌های تصویری دچار مشکل شده چگونه امکان‌پذیر است، گفت: برای رایتل مشکلاتی پیش آمد و به همین دلیل دوره‌ای تلاش شد که دوره انحصار این اپراتور تمدید شود.
وی افزود: اکنون نیز رایتل تا مردادماه سال آینده فرصت دارد که خود را تجهیز کند و طبق پروانه بازار را در دست بگیرد اما به هر صورت نمی‌توان مردم و کشور را از نسل جدید خدمات که در دنیا مورد بهره‌برداری‌های مختلف قرار گرفته محروم کرد. به همین دلیل همان طور که پیش از این هم گفته‌ام دوره انحصار رایتل تمدید نخواهد شد.
واعظی گفت: اپراتورهای دیگر و جدید هم می‌توانند در صورت علاقه‌مندی برای ارایه خدمات نسل سه و چهار اقدام کنند و در این میان توصیه ما به همه این است که با توجه به اینکه در دنیا به سرعت اپراتورها از نسل سه به نسل چهار عبور می‌کنند در ایران هم سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر به سمت نسل چهارم برود.
وی در خصوص اینکه چه تضمینی وجود دارد که برای اپراتورهایی که قصد ارایه خدمات نسل چهارم را دارند مشکلات رایتل پیش نیاید، افزود: اکنون سرویس‌ها آن قدر زیاد است که اگر یک سرویس دچار مشکل شود، سرویس‌های متعدد دیگری نیز وجود دارند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون مردم و کشور نمی‌توانند از نسل جدیدی از ارتباطات که در دنیا وجود دارد و بهره‌برداری‌های مختلفی از آن می‌شود، استفاده کنند.
وی افزود: همان‌گونه که اعلام کرده‌ایم، دوره انحصار رایتل را تمدید نخواهیم کرد و در پایان مدت انحصار رایتل، اجازه ارایه سرویس‌های نسل بالاتر را به اپراتورهای دیگر خواهیم داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر در سال‌های قبل، من مسوول بودم، اجازه نمی‌دادم مشکلات فعلی برای رایتل ایجاد شود، اما اکنون نمی‌توان مردم و کشور را به هر دلیل از خدمات محروم کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به هر حال این مشکلات ایجاد شده و در حال حاضر شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی این موضوع است و فکر می‌کنم از این پس به جای افراد تمام این تصمیمات به واسطه این شورا گرفته می‌شود و به همین دلیل پس از این شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود.
وی گفت: اپراتورهای موبایل برای جانماندن از تکنولوژی می‌توانند از امروز شبکه‌های خود را مجهز به این فناوری کنند و زمانی که دوره انحصار رایتل به اتمام رسید سرویس ارایه دهند.

  عضویت در پنج شبکه اجتماعی داخلی
وی در خصوص اینکه در کدام شبکه اجتماعی داخلی عضو خواهید شد، گفت: به زودی با عضویت در شبکه‌های اجتماعی داخلی صفحاتی را دراین شبکه‌ها ایجاد خواهد کرد.
واعظی افزود: در حال حاضر شبکه‌های داخلی که در این حوزه فعالیت می‌کند مورد تایید وزارت ارتباطات هستند که البته از میان این شبکه‌ها، برخی کاربران بیشتری دارند. وی گفت: برای اینکه تبعیضی در میان این شبکه‌ها وجود نداشته باشد ما در هر پنج شبکه یک صفحه ایجاد خواهیم کرد که هر کدام از آنها بازدید بیشتری داشت به آن توجه بیشتری نشان خواهیم داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با تاکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی در تمام دنیا به واسطه خود مردم ایجاد می‌شوند و دولتی نیستند، گفت: با توجه به اقبالی که مردم نسبت به این شبکه‌ها دارند، بنا داریم پهنای باند و امکانات فنی بیشتری را برای آنها ایجاد کنیم. وی افزود: نکته دیگر آن بود که فکر می‌کردم اگر خود من در این شبکه‌ها صفحاتی داشته باشم و هر هفته از این طریق با مردم ارتباط برقرار کنم، راهکار مناسبی است.

  تحقق ارتقای پهنای باند اینترنت کشور
واعظی که در صدمین روز شکل‌گیری و روی کار آمدن دولت یازدهم صحبت می‌کرد، درباره عملکرد 100 روزه وزارت ارتباطات گفت: در این وزارتخانه برنامه‌ریزی‌هایی در بخش‌های مختلف صورت گرفت و پیشرفت‌های خیلی خوبی هم ایجاد شد که مهم‌ترین آنها را می توان افزایش پهنای باند اینترنت دانست.
وی افزود: اکنون پهنای باند اینترنت از 73 گیگابیت بر ثانیه به 100 گیگابیت رسیده است که این اقدام بسیار بزرگی بود که صورت گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدامی دیگری که طی این 100 روز صورت گرفت، بررسی‌ نیازهای کشور بود که در حوزه هر یک از این نیازها نیز پروژه‌های مختلفی طراحی شده است.

  195 پل ارتباط مستقیم با مردم
وی در عین حال از تلفن‌های گویایی که برای ارتباط مستقیم با مردم در نظر گرفته شده یاد کرد و افزود: در حال حاضر شماره تلفن 195 برای ارتباط مستقیم مردم با وزارت ارتباطات انتخاب شده و مردم می‌توانند از این طریق تمام مشکلات و خواسته‌های خود را انتقال دهند؛ ما نیز این موارد را بررسی کرده و موضوعات را به اپراتور مربوطه انتقال می‌دهیم، در آینده نیز اعلام خواهیم که براساس اظهارات مردم کدام اپراتور بیشترین رسیدگی‌ها را به وضعیت شکایات و مشکلات مردم داشته است.
واعظی در ادامه صحبت‌های خود از برنامه‌های دولت برای رسیدگی به مناطق محروم و روستایی یاد کرد و گفت: بنا داریم تا پایان دولت 14 دوره 100 روزه داشته باشیم که در پایان هر یک از این دوره‌ها خدمات ارایه شده در آن دوره را به مردم اعلام کنیم.
واعظی گفت: در حال حاضر فضا فضای کار است و مشکلات شکر خدا برطرف شده و آرامش خیلی خوبی بین بخش‌های مختلف ایجاد شده است و همه همکاران ما دیگر مشکلات گذشته ندارند. وی همچنین گفت: طی 100 روزه گذشته پهنای باند داخلی کشور حدود 20 درصد افزایش داشته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:‌ البته نمی‌خواهم بگویم که تمام این کارها را من انجام داده‌ام، به هر صورت تلاش‌های همکاران قبلی ما نیز بوده است اما ما هم تلاش کردیم که هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها عملیاتی شود.
واعظی در ادامه صحبت‌های خود یک‌بار دیگر یادآور شد که قرار بر آن است طی ماه‌های آینده برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد تا به واسطه آنها هر ماه یک سرویس جدید در شرکت پست ارایه شود.

  باقی ماندن 86 درصد برنامه پنجم توسعه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت:‌ طی 31 ماه اول تنها 14 درصد از برنامه پنجم توسعه اجرایی شده و برای دو سال و نیم باقی مانده حدود 86 درصد از کارها باقی مانده است.
واعظی افزود: با دست به دست دادن شما همکاران در بخش‌های مختلف زیرمجموعه وزارت ارتباطات امیدواریم که حتما اهداف این برنامه محقق شود و اگر این اتفاق رخ دهد، ما دو سال و نیم آینده شاهد آن خواهیم بود که اقدامات مهمی برای خدمت‌رسانی به مردم انجام شده است.
وی گفت: در حال حاضر فضای مجازی به یک مساله فرهنگی تبدیل شده و باید از نظر نرم‌افزاری خود را آماده کنیم.
واعظی گفت: در زمان جنگ یکی از کارهای مهم آن بود که مخابرات و پست را در خدمت جنگ قرار دهیم. اکنون اما جنگ نداریم ولی جنگ تبدیل به عرصه نرم‌افزاری شده و بسیاری از قدرت‌های بزرگی که دیروز از طریق جنگ و قدرت‌ سخت به دنبال تامین اهداف خود بودند اکنون به فکر استفاده از قدرت‌های نرم هستند و به همین دلیل امروز وظیفه شما بسیجیان اعم از نیروهای وزارتخانه، مخابرات و یا سایر ارگان‌ها آن است که دست به دست هم دهید و در شرایطی که فشارها زیاد شده با تفکر بسیجی کارها را دنبال کنید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ نمی‌خواهم در این وقت صحبت سیاسی کنم اما لازم است این را بگویم که از دو روز گذشته تا به حال شاهد آن هستیم که رسانه‌های بزرگ دنیا و تمام شخصیت‌ها و سیاستمداران مهم از موفقیت بزرگ ایران می‌گویند. این مساله نشان‌دهنده آن است که ما ملت بزرگی هستیم و می‌توانیم در کشورمان، منطقه و دنیا کارهای بزرگی را انجام دهیم.
وی گفت:‌ در مقطع فعلی با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، اگر ملتی تفکر بسیجی داشته باشد و در برابر مشکلات ایستادگی کند قطعا موفق خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: